מקסיקו עדכנה אמש (יום ג') כי שניים מארבעת האמריקנים שנחטפו באיומי אקדח כשחצו את הגבול מארה"ב נמצאו מתים. שני החטופים האחרים הועברו לידי ארה"ב.
אמריקו ויאריאל, מושל מדינת המחוז טמאוליפס בצפון מקסיקו, מסר כי "מבין הארבעה שניים מתים. יש אדם אחד פצוע, ועוד אחד בחיים". המושל הודיע אמש כי כוחות הביטחון המקיסקניים עצרו צעיר בן 24, שלפי החשד שמר על ארבעת החטופים כשהוחזקו בשבי.
חטיפה לאור יום במקסיקו
3 צפייה בגלריה
שני האמריקנים ששרדו את החטיפה ב מקסיקו מוחזרים ל ארה"ב
שני האמריקנים ששרדו את החטיפה ב מקסיקו מוחזרים ל ארה"ב
האישה ששרדה באמבולנס בדרך לארה"ב. יחד איתה היה גבר שנפצע בחטיפה
(צילום: AP)
למרות מקרים רבים שבהם קרטלי הסמים בצפון מקסיקו חוטפים נוסעים כדי לדרוש כופר תמורת שחרורם, התובע הכללי של טמאוליפס ציין אמש כי לפי שעה הכיוון העיקרי של החקירה הוא שהחטיפה הייתה כתוצאה מטעות בזיהוי. בעיר מטמורוס, שבה נחטפו הארבעה בסוף השבוע, מתנהלים מאבקים פנימיים בין כנופיות בקרטל הסמים ששולט באזור, "קרטל המפרץ". ייתכן שהארבעה נקלעו לקרב בין כנופיות, והחמושים חשבו שמדובר באנשי הכנופייה היריבה.
הרשויות במקסיקו לא פרסמו כיצד הן הצליחו לאתר את החטופים האמריקנים והיכן הם נמצאו. לפי גורם רשמי במקסיקו, שנשאר בעילום שם, החטופים התגלו ממזרח לעיר מטמורוס. הם אותרו בקרבת עיירה כפרית ששמה אחידו לונגרניו, ליד חוף שמכונה "חוף בגדד".
התובע הכללי של טמאוליפס מסר אמש כי שני החטופים ששרדו את החטיפה הועברו לידי ארה"ב, חצו את הגבול לטקסס בליווי אנשי FBI ונלקחו לטיפול בבית החולים. החטופים הם אישה ושלושה גברים: האישה, כך פורסם, נסעה למקסיקו כדי לעבור ניתוח מתיחת בטן אצל רופא במטמורוס, והשלושה התלוו אליה. היא היחידה שלא נפגעה. שני גברים נרצחו והשלישי נפצע.
ארבעת האמריקנים חצו ביום שישי את הגבול למקסיקו ברכב מסחרי לבן, עם לוחית רישוי של צפון קרוליינה. מעט אחרי שהגיעו למטמורוס פתחו חמושים באש לעבר רכבם. השגרירות האמריקנית במקסיקו מסרה כי אחר כך החמושים העבירו אותם לרכב אחר, ונמלטו איתם מהזירה. מקסיקו דיווחה כי עוברת אורח מקומית נורתה למוות במהלך החטיפה. ברשתות החברתיות פורסם סרטון שלכאורה מתעד את החטיפה שהייתה בכביש, וכיצד נלקחים מהמקום החטופים באיומי אקדח.
טמאוליפס נחשבת כבר זמן רב לאחת ממדינות המחוז המסוכנות ביותר במקסיקו, שבה אלימות הכנופיות משתוללת. לפי מחלקת המדינה האמריקנית בצפון מקסיקו - כולל בטמאוליפס - סובלים המקומיים מפשע מאורגן שכולל קרבות יריות, רציחות, שודים מזוינים, סחיטה, היעלמויות כפויות ואלימות מינית. קרטלי הסמים באזור תוקפים אוטובוסים ומכוניות, ולעיתים חוטפים נוסעים כדי לקבל כופר בעבור שחרורם. החטיפות מתבצעות באזורים שבהם יש נוכחות משטרתית מוגבלת.
הממשל האמריקני מעריך כי מאות אלפים חוצים מדי שנה את הגבול למקסיקו כדי לעבור הליכים רפואיים שונים – ובין השאר כדי לקבל תרופות עם מרשם רופא. רוב האמריקנים שעושים זאת מציינים כי הסיבה העיקרית לכך היא המחיר הזול של הטיפולים בהשוואה לארה"ב.
פורסם לראשונה: 22:40, 07.03.23