שתי שיירות של משאיות שהובילו סיוע הומניטרי מירדן לרצועת עזה, הותקפו הלילה (בין שלישי לרביעי) בשטח ישראל בעת שהיו בדרכן למעברים כרם שלום וארז. ירדן גינתה בחריפות את התקיפה, וטענה כי זו בוצעה על ידי "כמה מתנחלים ישראלים".

"ירדן מגנה בחריפות את תקיפת שתי שיירות סיוע ירדניות שהובילו מזון קמח וסיוע הומניטרי לרצועת עזה, שאחת מהן פנתה לרצועה מכיוון כרם שלום והשנייה הייתה אמורה להיכנס דרך מעבר ארז".
סוכנות הידיעות הירדנית הממלכתית "פטרה", דיווחה כי דובר משרד החוץ הירדני ספיאן אל-קדאה מסר ש"כישלונה של ישראל בהגנה על שתי שיירות הסיוע הוא הפרה בוטה של חובותיה החוקיות". נמסר כי על ישראל "מוטלת האחריות לפשע" וכי על הקהילה הבינלאומית לגנות זאת.
לפי דיווחים ערביים, חלק מהמטען הושלך מהמשאיות ונגרם להן נזק. מנגד, במשטרה מסרו כי במסגרת האירוע הלילה, שהתרחש ליד מעבר אלנבי (המקשר בין ישראל לירדן), כמה מפגינים גרמו לפנצ'ר בשני גלגלים של המשאיות. כשהפנצ'רים תוקנו המשאיות המשיכו ליעדן, ולא היו עצורים באירוע. בהמשך היום, סוכנות "פטרה" דיווחה כי "ירדן הכניסה לראשונה דרך מעבר ארז שיירת סיוע לרצועת עזה".
1 צפייה בגלריה
שיירת סיוע הומניטרי לרצועת עזה
שיירת סיוע הומניטרי לרצועת עזה
הסיוע ההומניטרי שנכנס היום לעזה
(צילום: מתוך X)

מאז שישראל אישרה להעביר סיוע לרצועת עזה, החלו פעילים רבים, בעיקר מתנועת "צו 9", לחסום את משאיות הסיוע בנקודות שונות ברחבי הארץ, כמו גם את המעברים בגבול עזה.
מוקדם יותר החודש, במקביל להודעת דובר צה"ל על הרחבת הסיוע ההומניטרי עבור תושבי עזה, ועל פתיחת מעבר חדש לצפון הרצועה באזור זיקים, עשרות פעילי מחאה מ"צו 9" חסמו את מעבר ניצנה במשך כמה שעות. בתיעוד שהופץ מהמקום נראו כוחות הביטחון מפנים מוחים בכוח ותוך עימותים.