בשעות ובדקות שקדמו לכניסת הפסקת האש בשעה 07:00 הבוקר, צה"ל הרחיב את תקיפותיו עד לרגע האחרון, כולל בעיר ג'באליה שבצפון רצועת עזה. לנוכח השלב הראשון של עסקת החטופים, נמצא צה"ל משעות הבוקר בהגנה משמעותית על כוחותיו בצפון הרצועה. המהלך מתבצע תוך הגברת המוכנות של הצבא, מבצעית, מודיעינית ולוגיסטית, לקראת המשך הלחימה וביצוע נוהלי קרב לחידוש והרחבת התמרון בתום ההפוגה שצפויה להימשך ארבע יממות.
תיעוד: העזתים בורחים מצפון הרצועה

שש שעות אחרי תחילת הפסקת האש, הכוחות תגברו ערנות בקווי ההגנה. לכוחות הובהר כי כל איום נענה וייענה בצורה אגרסיבית ומיידית. אם הפרות האש יהיו משמעותיות, האוגדות בשטח ערוכות להוציא התקפות קרקעיות נרחבות. בצבא העריכו כי בשעות הערב תחול התייצבות בשטח ובעיצוב הפסקת האש.
בשעות הבוקר ביצעו הכוחות ירי הרחקה כלפי עזתים שהתקרבו לצפון הרצועה, ומאוחר יותר דווח ברשת AP כי שני עזתים נהרגו ו-11 נפצעו כתוצאה מכך. בצבא מסרו בתגובה כי השתמשו רק בירי הרחקה. במקביל, צה"ל עדיין מפעיל אמצעים שונים בשיטות שונות לאיסוף מודיעיני על-רקע ההסכם עם חמאס למנוע תנועה אווירית של כטמ"מים בחלק משעות היום.
גורם בכיר בפיקוד הדרום אמר כי "כל מי שמהווה איום על כוחותינו ייפגע. בטחון כוחותינו בעדיפות עליונה, כך נהגנו וכך נמשיך לנהוג". לדבריו, "התמרון וההישגים המבצעיים הפעילו לחץ על חמאס והנהגתו, ושימשו כלי הכרחי ליצירת תנאים למימוש המתווה להשבת חלק מהחטופים. את עיקר זמן ההפוגה ננצל לטובת מוכנות ותכנון המשימות הצפויות לנו מיד עם סיומה. אנחנו נערכים להמשיך לתקוף בכל הכוח מיד בסיום ההפוגה".
אלוף פיקוד הדרום עם הכוחות ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
חייל צה"ל סמוך לגבול במהלך ההפוגה הזמנית
חייל צה"ל סמוך לגבול במהלך ההפוגה הזמנית
חייל צה"ל סמוך לגבול במהלך ההפוגה
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
תיעוד: ההרס ברצועת עזה

בינתיים, צה"ל השלים לפנות בוקר את השמדת תוואי מנהרות הטרור מתחת לבית החולים שיפא בעזה. הפעולה נעשתה מבלי לפגוע בבית החולים עצמו, ובימים האחרונים נעצרו שם מחבלים. הפלסטינים מצידם דיווחו בעקבות הפצצות צה"ל על "תקיפות קטלניות". השמדת תוואי המנהרות התת-קרקעיות נעשתה בפיקוד אוגדה 36 ובהשתתפות כוחות מיוחדים מיחידת יהל"ם.
לפי צה"ל, "במהלך היממה האחרונה המשיכו כוחות צה"ל ביבשה, באוויר ובים להשמיד מטרות טרור ולפעול בשטחים השונים לאיתור וסריקת מבנים חשודים תוך התקלות עם מחבלים, הכוחות השמידו תוואי מנהור שזוהו בימים האחרונים".