ממשל ביידן הודיע לישראל כי וושינגטון החליטה על איסור מתן ויזות מהשבועות הקרובים ל"מתנחלים קיצוניים" שהיו מעורבים באלימות נגד אזרחים פלסטינים ביהודה ושומרון. כך אמר בכיר במחלקת המדינה בארצות הברית.
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מסר בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם קבינט המלחמה כי ארצות הברית מתכוונת לפעול כך.
3 צפייה בגלריה
תורמוס עייא לאחר המהומות בין מתנחלים לפלסטינים
תורמוס עייא לאחר המהומות בין מתנחלים לפלסטינים
רכב שהוצת בתורמוס עייא
(צילום: גיל יוחנן)
לפי הגורם במחלקת המדינה, וושינגטון רוצה שאותם חשודים בתקיפה יועמדו לדין - אבל עדיין לא ראתה שזה קרה. לדבריו, ההחלטה החדשה צפויה להיכנס לתוקף בתוך כמה שבועות.
בלינקן עצמו התייחס לכך ברמיזה במסיבת העיתונאים שקיים אתמול. "אנו מבקשים שממשלת ישראל תנקוט צעדים נוספים לעצור את זה. אנו בוחנים צעדים משלנו", אמר.
אתמול הודיעה צרפת כי על האיחוד האירופי לשקול כאופציה הטלת סנקציות על מתנחלים ישראלים שתקפו פלסטינים.  הדברים נאמרו בתדרוך על ידי דוברת משרד החוץ בפריז. זאת הפעם הראשונה שצרפת – מדינה חשובה ומרכזית באיחוד - מעלה את האפשרות של הטלת סנקציות נגד מתנחלים אלימים. עד היום הצעות לסנקציות כאלה הועלו על ידי מדינות כמו אירלנד, לוקסמבורג וספרד.  
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו  פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו  פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בירושלים
בלינקן ונתניהו. מסר לו על ההחלטה האמריקנית
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
אחת האפשרויות שהועלו בעבר בהתייעצויות בין מדינות האיחוד בבריסל היא להכריז על רשימה שחורה של מתנחלים קיצונים שיהיו מנועי כניסה לאירופה. עד היום אירופה נמנעה מצעדים כאלה בגלל שלא היתה הסכמה בקונצנזוס בין כל המדינות החברות. 
דיפלומט צרפתי בכיר אמר בהקשר זה: "אנחנו לא פוסלים שום דבר וזה דבר שצריך לשקול אותו. אנחנו לא קוראים לאיחוד האירופי להטיל סנקציות אך לא שוללים וכל האופציות על השולחן".
על פי נתוני האו"ם, מפרוץ המלחמה בעזה מספר התקריות של מתנחלים נגד פלסטינים. ישראל מכחישה את הנתון הזה וטוענת שהוא מוגזם. 
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
מקרון ונתניהו. הצרפתים העלו אפשרות לסנקציות על מתנחלים שתקפו פלסטינים
(צילום: Christophe Ena / POOL / AFP )
גורם מדיני בכיר אמר בתגובה לדברים של דוברת משרד החוץ הצרפתי: "ישראל פועלת על פי חוק. אם יש מתנחל אלים אנחנו מכניסים לכלא. אצלנו אם מישהו עושה עבירה הוא הולך לכלא. אנחנו מדינת חוק ולא מתעלמים מהפרות חוק. אנו פועלים למנוע אלימות. מי שמעודד אלימות זו הרשות הפלסטינית שמשלמת משכורות למחבלים".
הלילה עצרו לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בצבא אמרו כי הוחרמו כספי טרור, M-16, חומרי הסתה ועשרות רכבים בלתי חוקיים.
מתחילת המלחמה נעצרו כ-2,100 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לחמאס.