1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
אישום נוסף על התעללות בגן ילדים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד ארבעה מעובדי הגן הפרטי "רחל לי" שבמושב עזריה הסמוך לרמלה בגין התעללות בפעוטות בגן. הארבעה, דיאנה נאסר (56), דוד לגאלי (25), דניאל בכור (24) וד.ב. (52), נאשמים, כל אחד על פי חלקו, בשבעה מקרים שונים של התעללות בעשרה פעוטות בסך הכול. בין היתר, מנעו הנאשמים אוכל מהפעוטות, הטיחו אותם, זרקו לעברם חפצים והענישו אותם בשלל דרכים.
האישום, שהוגש על ידי עו"ד צור פלק מפרקליטות מחוז מרכז, מתאר שורה של מקרי התעללות בגן שמיועד לתינוקות ופעוטות מגיל שלושה חודשים עד גיל 3. בין היתר, מתואר באישום איך לגאלי, בנה של מנהלת הגן שמסייע לצוות כמה שעות ביום, הבחין במריבה בין שניים מהפעוטות ועודד אחד מהם להרביץ לשני. לפי האישום, לגאלי אמר לו: "יותר חזק, תחזיר לו, תמשיך".
לאחר מכן, האישום מתאר איך הפעוט שהוכה החל לבכות וכעונש נאסר, שאחראית יחד עם ד.ב. על קבוצת הבוגרים בגילי 3-2, החליטה להכניס אותו לתוך אמבטיה עמוקה וגבוהה שנמצאת בכניסה לגן. הפעוט בכה וצרח והתחנן שיוציאו אותו, אך הנאשמים לא עשו דבר, ונאסר ולגאלי אף הקניטו אותו וחיקו את קולות הבכי שלו. לפי האישום, נאסר אמרה לעברו כי "לא נוריד אותך עד שתשתוק", ולגאלי השליך לעברו חפצים. הפעוט שהה באמבטיה יותר מ-20 דקות.
במקרה נוסף שמופיע באישום, נאסר הבחינה בפעוטה ששכבה באזור השינה והפריעה לפעוט נוסף להירדם. בשלב הזה, נאסר פנתה אל הפעוט והורתה לו להכות את הפעוטה שהפריעה לו. כשראתה שהפעוטה ממשיכה להפריע, נאסר אחזה ברגלה בחוזקה והטיחה אותה בעוצמה במזרן סמוך. לאחר מכן, הניחה את הפעוטה על שידת החתלה מוגבהת למשך 7 דקות מבלי להשגיח עליה, ואז הורידה אותה, משכה בזרועה, והטיחה אותה על פניה במזרן. לפי האישום, באותו היום הושיבה נאסר תינוק אחר באותה שידת החתלה ללא השגחה.
האישום מפרט מקרים נוספים של ענישה על בכי או ריב, בהם הנחה של פעוט על כוורת משחקים התלויה בגובה רב, או מניעה מפעוט לאכול את ארוחת הצהריים. האישום מייחס לארבעה עבירות של התעללות בקטין, וללגאלי, נאסר, וד.ב. מייחס גם עבירות תקיפה. כמו כן, דניאל בכור ועובדת נוספת בגן בשם ירדן ציון (23) מואשמות בעבירה של הפרת חובת דיווח.
עורך דין שמשון וייסעורך דין שמשון וייסצילום: מוטי קמחי
עו"ד שמשון וייס, שמייצג את לגאלי וציון, מסר בתגובה: "מרשיי כופרים באישומים המיוחסים להם בכתב האישום. צר לי שבשלב זה לא ניתן להציג את הצדדים החיוביים של גן שהתנהל במשך שנים ארוכות מתוך כיבוד ערכי החינוך, שגידל דור של ילדים והעניק להם חום ואהבה. לדאבון הלב, הכי קל בשלב זה לעשות משפט שדה למי שהוא רק נאשם ועדיין לא הוכחה אשמתו והדרך לכך עוד ארוכה. כיום, רק לאחר לימוד התיק, התמונה עוד צפויה להתבהר ולקבל תפנית. בשלב זה אני מציע להתאזר בסבלנות לפני שחורצים את דינם של הנאשמים".
עו"ד ארנת קמרון, שמייצגת את דניאל בכור, מסרה בתגובה: "צר לי ששמה של מרשתי השתרבב לכתב האישום וזאת ללא כל ביסוס. מרשתי עבדה כסייעת זוטרה בגן המדובר חודשים בודדים, קיבלה הוראות ממנהלי הגן ומהגננות ואיננה מעורבת בפרשייה. כמו כן צר לי שהפרקליטות לא הפעילה שיקול דעת כמתבקש בעניינה של מרשתי. אני סמוכה ובטוחה שבבית המשפט ייעשה הסדר הנדרש".
אוריאל ניזריאוריאל ניזריצילום: Po Ze Tiv Photography Dizengoff
עו"ד אוריאל ניזרי, שמייצג את משפחות הפעוטות שנפגעו, מסר בתגובה: "זהו שלב ראשון בדרך לעשיית הצדק. אנו מצפים כי לצד כתב האישום החמור תופיע גם ענישה מתאימה".