3 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי
"הרשות הפלסטינית היא האיוב של מדינת ישראל". שיקלי
(צילום: משה מזרחי)

לאחר כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול (שבת), שבו הוחלט בין היתר על אטימת בית המחבל חיירי עלקם שרצח שבעה אנשים בפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים, אמר הבוקר השר לשוויון חברתי והתפוצות עמיחי שיקלי מהליכוד בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio כי יש לבחון בנוסף "חלופות לרשות הפלסטינית", שלדבריו היא "מקור הבעיות והטרור".
שיקלי הוסיף: "הישות המדינית האנטישמית ביותר על פני כדור הארץ זאת הרשות הפלסטינית, ש-93% מהאוכלוסייה בה דוגלים בעמדות אנטישמיות". לדברי, "הכתובת היא הרשות הפלסטינית עצמה והעומד בראשה, שהוא מכחיש שואה מוצהר, שבאדמת גרמניה האשים את ישראל בביצוע 50 שואות".
שיקלי הפנה אצבע מאשימה לרשות שלדבריו "יש לה את החוק, שככל שאתה רוצח יותר יהודים, כך תקבל יותר כסף. היא מקור הבעיות. אני רואה את הרשות הפלסטינית כיישות ניאו-נאצית בהווייתה ובתפיסתה. לו הייתי יושב בקבינט, הייתי מבקש לדרוש סנקציות ופעולות, ולא נגד המפגע הבודד".
- אלא נגד הרשות הפלסטינית? "כן, בוודאי. נגד הרשות הפלסטינית".
- אולי צריך לחזק את הרשות הפלסטינית במקום למוטט אותה? כי זה הפרטנר שיש לך לעבוד איתו. אתה לא יכול להחליף אויב עכשיו. "אני חושב שהרשות הפלסטינית, נכון להיום, היא האויב של מדינת ישראל. עוד אין לנו שום הסכם שלום איתה. מדובר בישות אויב, ישות עוינת ואנטישמית עד העצם, וצריך לבחון חלופות לרשות הפלסטינית".

3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בהצהרה בבית החולים שערי צדק לאחר הפיגועים בירושלים
איתמר בן גביר בהצהרה בבית החולים שערי צדק לאחר הפיגועים בירושלים
אמר בשיחות סגורות כי צריך "טיפול שורש נרחב". בן גביר
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
"צריך להעלות את אימהות המחבלים בוכות לאוטובוסים". כהן
(צילום: משה מזרחי)
בישיבת הקבינט אתמול תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, והאשים אותה בעיכוב אטימת בית המחבל. היום אמר השר בשיחות סגורות: "קיבלנו החלטות חשובות בקבינט, אבל לא נבחרתי לאטום בתים. צריך עוד צעדים ויוזמות, וטיפול שורש. אני רוצה משהו נרחב יותר". חבר מפלגתו, ח"כ אלמוג כהן, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי ההחלטות שהתקבלו בקבינט "לא לרוחי. זה מעט מדי ולא מספיק".
"צריך להעלות את האימהות של המחבלים בוכות לאוטובוסים, לזרוק אותן במעבר קונייטרה ושלום על ישראל. יש לגרש את המשפחות לסוריה, זה הפתרון היחיד", אמר היום כהן, שסבור כי הצעד ייצור הרתעה.

מנגד, ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) חשב דווקא שהחלטות הקבינט היו מופרזות. "מה שמעניין את חבריי ואותי זה לא לנקום, אלא למנוע שפיכות דמים, שלא יהיו עוד משפחות שכולות - לא פלסטיניות ולא ישראליות", אמר כסיף באולפן ynet. "זה לא יקרה באמצעות עוד כוח - לא באמצעות אטימת בתים, לא באמצעות הריסתם ובטח שלא באמצעות גירוש משפחות".
לדבריו, "אנחנו נאבקים נגד הכיבוש קודם כל כי הוא עוול כשלעצמו אבל גם משום שהוא האחראי לשפיכות הדמים - הכיבוש הוא הטרור הגדול ביותר לפי כל הגדרה". יחד עם זאת, ציין כסיף כי "זה לא מצדיק רצח של חפים משפע בשום אופן. אני מזדהה עם כל מי שמאבד את יקיריו - בין אם הם ישראלים או פלסטינים, יהודים או ערבים".

ח"כ כהן אמר על הוויכוח של ראש מפלגתו בן גביר עם היועמ"שית כי "החומרים הועברו כבר ביום שבת לקראת השעה 08:00 בבוקר. כמה זמן צריך לדון אני לא יודע, אבל אם פקיד או משפטן לא מבין שאנחנו כרגע בתוך גל טרור, זו בעיה קשה מאוד". ח"כ מיקי לוי מיש עתיד סבור שלשר לביטחון לאומי "אין את המושג בהפעלת הכוח". בריאיון לאולפן ynet הבוקר אמר לוי כי בן גביר "נראה אתמול מיוזע, לא ענה על שאלות התקשורת אתמול בבית החולים, ולא מספק את הסחורה".
לדבריו, בן גביר "מעולם לא ניהל דבר בחייו, לא לבש מדים בחייו, והוא לא הדמות לשמש כשר לביטחון הפנים. ההצהרות המיוזעות שלו לא עובדות בשטח". על העימות של בן גביר עם היועמ"שית אמר לוי: "מה השוני אם האיטום יתבצע תוך 16 שעות או 24 שעות? הוא פשוט מצא את האשמה המיידית. אני נוטה להאמין ליועמ"שית. האירוע הזה הוא לא מרכז העניין, אלא צריך לחשוב מחוץ לקופסה איך לפתור את הבעיה".