התפילה של משיא המשואה בן ה-91: אחד הרגעים המרגשים של טקס המשואות בהר הרצל, בפתיחת חגיגת יום העצמאות ה-75 אמש (שלישי), היה התפילה למען המדינה שנשא צלאח אליהו משתולה, לפני שהשיא את המשואה עם הנערה רעות עמיחי.
לפני התפילה שנשא, אמר אליהו כי הוא משיא משואה "לכבוד משפחתי האהובה, 13 ילדים, 51 נכדים ושישים נינים. לכבוד מושב שתולה, ההתיישבות העובדת בגליל ובכל הארץ, יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך. ולכבוד גאולתנו פדות נפשנו, שנאמר - עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים הבנויה, חוברה לה יחדיו".
1 צפייה בגלריה
צלאח אליהו ורעות עמיחי טקס משואות
צלאח אליהו ורעות עמיחי טקס משואות
מדליקים ביחד את המשואה, לאחר התפילה
( צילום: מרכז ההסברה)
או אז הוא קרא: "אמן עוזרנו, תן לנו כוח. לחזק ארצנו בנפש וברוח. תצמיח אחדותנו ולבנו ינוח, עד ביאת המשיח ותקיעת שופרות". מיד לאחר מכן אמר יחד עם הנערה עמיחי "לתפארת מדינת ישראל", והשניים הדליקו את המשואה.
מורן אטיאס, אחת משתי מגישות הטקס, הציגה אותו כך: "צלאח אליהו, בן 91, עלה לבדו מכורדיסטאן, ולחם כחייל בודד במלחמות ישראל. הוא היה בין מקימי המושב אלקוש וממייסדי המושב שתולה, שעל גבול לבנון. במשך שנים רבות צלאח עסק בחקלאות ובתעשייה, פתח את ביתו לנזקקים ואימץ חיילים ששרתו באזור. בשדה שחרשו, בלול שהקימו ובבית הכנסת שבנו צלאח וחבריו, חלוצי יישובי גבול הצפון, שרטטו את גבולות המדינה".
הבוקר אמר בנו חיים אליהו שבני המשפחה הסתירו מצאלח טרגדיה משפחתית שאירעה אתמול: "בן אחותו שאותו הוא אהב מאוד נפטר אתמול בפתאומיות מאירוע מוחי. חיכינו עם הבשורה הקשה רק להבוקר".
אליהו, שלא מורגל בתשומת לב כזו ומקפיד על צניעות, היה מופתע מעוצמת האהבה והתגובות. הבוקר הוא התעורר כרגיל לתפילת שחרית בבית הכנסת שבלב המושב בגבול לבנון. "היה מאוד מאוד מרגש. כולם רקדו ושמחו איתי והסדרנים נישקו וחיבקו אותי. הרגשתי שכולם אוהבים אותי. אני מקווה שהאהבה הזאת תביא הרבה אהבה לכל עם ישראל", הוא סיפר על אירוע המשואות אמש.
פורסם לראשונה: 22:34, 25.04.23