יממה לאחר שצה"ל תרגל התקפה בלבנון, חילופי האש בגבול הצפון נמשכים - וטיל נ"ט שוגר מלבנון בצהריים (רביעי) לעבר מוצב גלדיולה שבהר דב. לא היו נפגעים, וצה"ל תקף בתגובה את מקור הירי. מדובר צה"ל נמסר כי משעות הבוקר הותקפו כמה מטרות של חיזבאללה בלבנון. צפו בתיעוד התקיפות:

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה בכפר חולה שבדרום לבנון. כמו כן, טנק של צה"ל ירה לצורך הסרת איום שזוהה בכפר עיתא א-שעב, וכוחות ארטיליריה ירו ירי להסרת איום לכפר א-דהירה.
עוד נמסר כי לוחמי צה"ל תקפו מבנה צבאי בכפר מרווחין לאחר שזוהתה חוליית טרור. בערוץ "אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, נמסר כי התקיפה בוצעה באמצעות כטב"ם.
הכותרת
היחידה המובחרת של חיזבאללה שנמצאת ליד הגבול
24:45
6 צפייה בגלריה
תמונה מאל-אחבאר מהתקיפות בין חולא למרכבא בדרום לבנון
תמונה מאל-אחבאר מהתקיפות בין חולא למרכבא בדרום לבנון
התקיפות בדרום לבנון, היום
בתוך כך, חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל נוסף משורות הארגון, רשיל מוחמד שרליל מאזור אל-בקאע במזרח לבנון. הארגון הודיע עד כה על מותם של 162 פעילים, אולם במערכת הביטחון מעריכים שהמספר האמיתי גבוה יותר.
אתמול פרסם העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי לבנון מעוניינת "בשחרור" אזור הר דב מישראל, אך מקורות מסרו לעיתון כי השליח האמריקני למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, מגביל את שיחותיו עם הגורמים הלבנוניים ומדבר על נסיגת ישראל מ-13 נקודות המחלוקת בגבול, אך לא מאזור הר דב. לפי הפרסום, הוכשטיין הסביר כי אזור הר דב לא נכלל בהחלטה 1701 של האו"ם.
לוחמי המילואים מגדוד 5030 בחטיבה 228 קיימו אתמול כאמור תרגיל שבמסגרתו דימו התקפה בלבנון. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, אמר ללוחמים - תוך שהוא משגר מסר לחיזבאללה: "התרגיל הוא חלק מחשיבות הגברת המוכנות שלנו להרחבת הלחימה והמתקפה על לבנון. אנחנו מוכנים לזה יותר ממה שהיינו אי פעם, להיום בלילה אם נצטרך".
עוד אמר גורדין כי "ב-7 באוקטובר יצאנו למלחמה, מלחמה על הבית. כולכם התייצבתם הרבה לפני שקראנו לכם כדי לעשות את משימת ההגנה הזו. גם עכשיו פרושים עשרות אלפי חיילים כדי לעשות הגנה בגבול הצפוני של לבנון. פגענו בהרבה מאוד חוליות בצד השני, יותר מ-150 חוליות שנפגעו והרבה מאוד יכולות שנלקחו. אנחנו עוסקים הרבה בשלילת היכולות, בקילוף היכולות של חיזבאללה ודחיקה שלו אחורה. יש עוד הרבה במה לעסוק כדי להצליח להביא לתוצאה הרצויה של ביטחון משופר, כדי שנוכל להביא את תושבי הצפון בחזרה לבתיהם".
בתוך כך, מטוסי קרב של חיל האוויר וכוחות ארטילריה תקפו אתמול יחד עשרות מבנים צבאיים ותשתיות אמל"ח של חיזבאללה באזור ואדי סלוקי. דובר צה"ל מסר כי "תוך זמן קצר הושלמה תקיפה לעבר עשרות עמדות, מבנים צבאיים ותשתיות אמצעי לחימה. חיזבאללה עושה שימוש נרחב במרחב הוואדי לצורכי טרור, והטמין באזור המיוער עשרות אמצעים ותשתיות טרור שכוונו לפגוע באזרחים ובחיילים". רשת אל-מנאר הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי מדובר ב"תקיפה האלימה ביותר שבוצעה במקום אחד" מאז תחילת המלחמה.

6 צפייה בגלריה
תיעוד מתרגיל התקפה בלבנון של גדוד 228
תיעוד מתרגיל התקפה בלבנון של גדוד 228
מתוך תרגיל התקיפה בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
תיעוד מתרגיל התקפה בלבנון של גדוד 228
תיעוד מתרגיל התקפה בלבנון של גדוד 228
(צילום: דובר צה"ל)
סגן-אלוף י', ראש ענף אש יבשתית בפיקוד צפון, אמר: "ביצענו גל תקיפות משמעותי משולב מהיבשה והאוויר, באמצעות מטוסי קרב וארטילריה אל עבר מטרות רבות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ואדי סלוקי. במספר דקות קצרות בוצעה תקיפה עוצמתית. התקיפה בוואדי סלוקי היא מהנרחבות ביותר שביצענו מתחילת הלחימה. פיקוד הצפון ימשיך לעשות כל שיידרש בנחישות ובעוצמה כדי להגן על תושבי הצפון וימשיך לפגוע בעוצמה ביכולות והתשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה".
בנוסף דיווחו אתמול כלי תקשורת לבנוניים כי בתקיפות בכפר כילא פיזר צה"ל עלונים שמזהירים בערבית את תושבי המקום משיתוף פעולה עם חיזבאללה. "לתושבי דרום לבנון, מהאזור הזה חיזבאללה יורה טילים. פעולות טרור שכאלה יביאו לתגובה אכזרית", נכתב בעלונים. "לטובתכם, אל תיגררו לפעולות טרור בשטח בתיכם".