3 צפייה בגלריה
אלון אושפיז שגריר ישראל ב הודו
אלון אושפיז שגריר ישראל ב הודו
"התקציב יתקן משבר נוראי ומשתק". אושפיז
במברק מיוחד ששיגר מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז לעובדי משרד החוץ בארץ ובחו"ל, התייחס המנכ"ל לתקציב המדינה שאושר בכנסת בשבוע שעבר, וכן תקף בחריפות - ובאופן מרומז מבלי לציין את שמו, את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו - שבמשך שנים נטען כי הוא פועל להחליש את משרד החוץ.
"השנים 2020-2019 היו שנים קשות שאני אישית לא זוכר כמותן", כתב אושפיז. "בעיניי היו אלה שנים שנאבקנו בהן על הישרדות, לא פחות מכך, ושנאלצנו לצמצם בהן את פעילותנו עד כדי פגיעה במרקם בשרה של הדיפלומטיה הישראלית - ובוודאי בדרך שבה היה ביכולתנו לעמוד במשימות".
"התקציב הזה יתקן בשלוש שנים משבר נוראי ומשתק שבמהלכו איבדנו 180 תקנים החל מ-2013. אין דרך לעשות את מה שנדרש מאיתנו בכזה קיצוץ. אין דרך שבה אנו מסוגלים לעמוד היטב בעוד ועוד משימות בכזה קיצוץ והפגיעה ברקמה החיה של המשרד ובמורל הייתה אדירה".
3 צפייה בגלריה
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו
ביקורת מרומזת. נתניהו
(יואב דודקביץ')
המנכ"ל ציין כי לתחושותיו, התקציב שאושר הוא "דרמטי ומחייה", כלשונו. "בשנת 2021, שעד עכשיו התבססה על תקציב המשכי, נעצרה ההידרדרות במשאבים ואף קיבלנו תוספת חשובה. עכשיו, לאחר תקופה ארוכה שבה נאלץ המשרד לעבוד ב'תקציב המשכי' אשר התבסס על בסיס תקציב 2019, צפוי בסיס התקציב לגדול מ-1.6 מיליארד שקלים בשנת 2021, ול-1.733 מיליארד ב-2022".
לדברי אושפיז, בתקציב הושג גידול משמעותי בכוח האדם בארץ ובחו"ל; גיוס קורסי צוערים נוספים בשנים 2021 עד 2023; וגידול בהיקף השעות הנוספות. "התקציב משרטט לנו עתיד ומאפשר לנו לצמוח", כתב. "הוא יאפשר לנו לאייש את הנציגויות החדשות שהקמנו ושאנחנו מחזיקים בשיניים הודות לאנשים שלנו שבשטח ולעבודת המטה המאומצת. הוא יאפשר לנו לעבור לקונספט של צוותי טנק והוא יאפשר לנו לגייס צוערים, מדיניים וחוץ מנהליים כאחד, 110 צוערים בשלוש שנות תקציב. בעיניי", הוסיף, "זו הבשורה הגדולה של התקציב".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד מארח את שרת החוץ של שבדיה הגברת אן לינדה
יאיר לפיד מארח את שרת החוץ של שבדיה הגברת אן לינדה
"לא פחות מהצלה". לפיד
(צילום: חורחה נובומיסקי)
אושפיז כתב עוד כי באישור התקציב לא תמה המלאכה. "עלינו להוציאו בדרך ראויה, יעילה ועל הדברים הנכונים. עלינו לתקנן מראש פעילות מאוזנת וחכמה. עלינו לשמור ולפתח את סביבה העבודה שלנו, השכר ותנאי השירות".
מנכ"ל המשרד ציין במכתבו את השר יאיר לפיד, וביקש להודות לו ולצוותו על התקציב, "שבעיניי הוא לא פחות מהצלה וגם מבטא את תפיסת שר החוץ את המשרד". לדבריו, "ההערכה והכרת התודה במקרה הזה היא נדרשת. זה לא היה קורה בלעדיו". בסוף דבריו, התייחס במרומז לסכסוך המקצועי שהכריז ועד עובדי משרד החוץ בנוגע לתנאי השכר של העובדים, וכתב: "חשוב גם לזכור את זה בהמשך הדרך".
פורסם לראשונה: 23:40, 07.11.21