כתב אישום הוגש אחר הצהריים (חמישי) נגד תושב ירושלים שנעצר בתחילת השבוע - 13 שנה לאחר שתיירת אמריקנית התלוננה כי אנס אותה במרכז העיר ותקף אותה באלימות. ההתפתחות בחקירת האונס אירעה באחרונה, בעקבות התאמת DNA על מסכת קורונה שעטה הנאשם.
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בעיר. הגבר, כיום בשנות ה-30 לחייו, נאשם בביצוע אונס, מעשה מגונה תוך איום בנשק קר ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
2 צפייה בגלריה
בין הראיות והממצאים - מסכת הקורונה של החשוד באונס
בין הראיות והממצאים - מסכת הקורונה של החשוד באונס
DNA נמצא על מסכת קורונה - והחשוד באונס מלפני 13 שנה נעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות המשטרה – מעצר החשוד באונס מ-2009
תיעוד מפעילות המשטרה – מעצר החשוד באונס מ-2009
מעצר תושב ירושלים, השבוע. האישום: "סייע" לתיירת להגיע לתחנת אוטובוס תקף ואנס אותה
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
לפי האישום, בינואר 2009 פנה הנאשם למתלוננת, תושבת ארה"ב, בזמן ששהתה בבירה והציע לה בכזב עזרה להגיע לתחנת האוטובוס. הוא הוביל אותה לאזור חשוך במרכז העיר ושם ביצע בה עבירות מין ותקף אותה בצורה אלימה, הכה אותה באגרופים והלם אבן בראשה. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלוננת חבלות בגופה.
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הנאשם היה נער בעת המעשים המיוחסים לו ולכן שמו אסור בפרסום, כמו גם פרטי כתב האישום המלאים.
בתחילת 2009 התקבל במשטרה דיווח על תיירת שהגיעה לבית חולים בבירה חבולה. חוקרים שהגיעו אז לבית החולים, תחקרו את המתלוננת שסיפרה להם כי שוהה בארץ במסגרת סמינר ושבמהלך שהותה במרכז העיר פגש אותה החשוד והוביל אותה לגן ציבורי.

התיירת סיפרה לחוקרים כי הנער הציע לסייע לה לסחוב כלי נגינה שהיה ברשותה, ואז הוביל אותה לגן החשוך, הכה אותה בראשה ואנס אותה. מיד לאחר מכן החשוד נמלט מהזירה, והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי.
המשטרה פתחה בחקירה בניסיון להתחקות אחר זהותו של החשוד. החוקרים אספו אז ממצאים וראיות וביצעו מגוון פעולות חקירה, אולם מאמצי החקירה הרבים לא הובילו לעקבותיו של החשוד. באחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירה, בין היתר הודות לממצאים וראיות שנאספו ובכללם מסכת הקורונה שעטה החשוד.
החוקרים איתרו את המתלוננת בחו"ל ועדכנו אותה על ההתפתחות בחקירה. היא הובאה לישראל ולאחר הגעתה בראשית השבוע, החוקרים עצרו את החשוד.