בישיבה הראשונה של ממשלת החירום בהרכבה החדש, שרי הממשלה הוחתמו, באופן חריג מאוד, על מסמך שומרי סוד המחייב אותם לשמירת סודיות. הדבר היה בישיבת הממשלה שהתקיימה בבור בקריה ולפני שקיבלו סקירה ביטחונית על המצב מפי ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה מיוחדת
ישיבת ממשלה מיוחדת
ישיבת ממשלת החירום
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בתחילת הדיון וכדי למנוע הדלפות הודיע מזכיר הממשלה כי חל על הדיון חסיון לפי סעיף 35א' לחוק יסוד הממשלה. זאת לא הודעה חריגה והתרחשה גם בישיבת הממשלה הראשונה אחרי פרוץ המלחמה בשבת. ואולם, באופן חריג התבקשו השרים לחתום אחד אחד על טופס שמירת סודיות שקובע אחריות פלילית למי שיפגע בסודיות וידליף מהדיון.
סעיף 35א' קובע שכל הדיונים וההחלטות של הממשלה וועדות השרים הביטחוניות הן סודיות ופרסומן אסור מטעמי ביטחון המדינה ויחסי החוץ של המדינה.

2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה מיוחדת
ישיבת ממשלה מיוחדת
הישיבה נפתחה בדקת דומייה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה ביקש מחברי הממשלה לקום לדקת דומייה לזכר אחינו ואחיותינו שנרצחו בדם קר, ולוחמינו הגיבורים שנפלו בקרב.
"זוהי הישיבה הראשונה של ממשלת החירום הלאומית. הצטרפו אלינו חמישה שרים נוספים - בני, גדי, חילי, גדעון ויפעת. אנחנו פועלים סביב השעון, בעבודת צוות, בחזית אחידה. האחדות בתוכנו מעבירה מסר ברור לעם, לאויב ולעולם", אמר נתניהו בישיבה. "ראיתי את הלוחמים הנפלאים שלנו שנמצאים עכשיו בקו החזית, הם יודעים שהעם כולו עומד מאחוריהם. הם מבינים את גודל המשימה. הם נכונים לפעול בכל רגע כדי למגר את מפלצות הדמים שקמו עלינו לכלותינו. החמאס חשב שאנחנו נתפרק - אנחנו נפרק את החמאס".