עימות חזיתי בין ראש הממשלה לחבר הממשלה מהליכוד: שר הכלכלה ניר ברקת האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהוא לא מעלה לישיבת הממשלה החלטה לאפשר הבאת פועלים זרים ממדינות שלום כדי לאפשר החזרת פועלים פלסטינים לעבודה בישראל - ובתגובה נמסר מהליכוד כי "ברקת מצטרף למלעיזים נגד נתניהו כדי לקבל חיבוק מהתקשורת".
בהודעה שהעביר הליכוד נכתב כי "נתניהו הוא זה שמוביל את המאמץ להסרת החסמים כדי להביא עובדים זרים לישראל. בשעה שראש הממשלה מוביל את המאמץ המלחמתי נגד לחצים בינלאומיים כבירים, ברקת מצטרף למלעיזים נגדו".

1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וניר ברקת
בנימין נתניהו וניר ברקת
נתניהו וברקת
(צילום: שלו שלום, נחום סגל)
ההודעה החריגה הזאת נשלחה בעקבות דברי ברקת בהצהרה לתקשורת בתל אביב. בהצהרה אמר שר הכלכלה כי הוא "קורא לראש הממשלה להעלות לישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה לאפשר הבאה של פועלים זרים ממדינות שלום. ראש הממשלה, להחזיר את הפועלים הפלסטינים לישראל זו טעות קשה - ביטחונית וכלכלית".
הוא האשים כי "בחודשים האחרונים, על אף ניסיונות חוזרים ונשנים שלי לקדם הבאה של עשרות אלפי פועלים ממדינות שלום - יש מי שמונע את הכנסת הפועלים הזרים. לצערי ראש הממשלה לא מעלה לישיבת הממשלה את ההחלטה בעניין. אני חושש שיש מי שמעכב את ההחלטה כדי לאפשר את החזרת הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל".
"צר לי שלמרות זאת מונעים את הבאת הפועלים ממדינות השלום כדי להחזיר את הפועלים הפלסטינים כי הנזק לכלכלה הוא אדיר, וגם הנזק הביטחוני הוא עצום", הוסיף ברקת. "לאפשר חזרה של הפועלים הפלסטינים לישראל- זה להכניס לישראל פיגועים וסכנה ביטחונית. מי שמתכוון להחזיר את הפועלים הפלסטינים לעבוד בערי ישראל לא למד כלום מ-7 באוקטובר. מי שמונע הבאה לישראל של פועלים זרים ממדינות שלום כדי להחזיר את הפלסטינים לרחובות ישראל - שבוי בקונספציה".
הוא ציין כי עד כה הממשלה אישרה כניסת אלפים בודדים של פועלים זרים: "הנזק שנגרם לכלכלה הישראלית הוא בעשרות מיליארדי שקלים. סלילת כבישים, הקמת בנייני מגורים, מפעלים, תעשייה - הכול תקוע. כל יום שההחלטה לא עולה לישיבת הממשלה - הנזק הוא עצום".