עומסי תנועה כבדים נרשמו היום (שלישי) משעות הצהריים במערב ראשון לציון ובאזור מחלף משה דיין בנתיבי איילון בשל עבודות תשתית של הרכבת הקלה שצפויה לעבור בשנים הקרובות באזור. הפקקים החלו להתגבר כבר בימים האחרונים, ונהגים שחלפו היום באזור העידו כי נאלצו להזדחל במשך יותר משעה מרחק של קילומטרים בודדים.
העומסים הורגשו היטב באזור הסינמה סיטי, סמוך לקניון הזהב וברחובות הצדדיים. "במשך יותר משעה זחלתי באיטיות ברחוב משה דיין", סיפר אחד הנהגים. "הרמזורים מתחלפים לירוק אבל הכול תקוע ועומד".
1 צפייה בגלריה
פקקי הענק בראשון לציון בשל עבודות הרכבת הקלה
פקקי הענק בראשון לציון בשל עבודות הרכבת הקלה
פקקי הענק בראשון לציון, היום
(צילום: אופיר שמיר)
בעיריית ראשון לציון קיבלו פניות רבות על הפקקים שנוצרו, ומסרו כי נת"ע ביצעו שינויים ברמזורים מבלי שעדכנו את התושבים כנדרש. "מדובר בעבודות תשתית להקמת הרכבת הקלה שבמהלכן בוצע שינוי בזמני הרמזורים ולא יידעו את התושבות והתושבים כמקובל במקרים כאלה". בעירייה אמרו כי פנו לחברת נת"ע כדי להחזיר את זמני הרמזורים לקדמותם ובכך לא ליצור גודש מיותר בתוך העיר בשעות העומס.
"לאחר פניית העירייה לנת"ע, הובטח לנו על ידם שיקטינו את מחזור הרמזורים על ציר משה דיין, כך שהתנועה אמורה להשתחרר בשל הגדלת היציאות מהרחובות הצדדים", נמסר.
בנת"ע התעקשו כי "הסדר התנועה ברחוב משה דיין כחלק מעבודות הקו הירוק פורסם לציבור ונעשה בתאום עם העירייה. הסדרי תנועה יוצרים לא פעם עומסים כפי שקרה גם במקרה זה, ועל כך נת"ע מצרה מראש. למקום הוקפצה ניידת משטרה שמסייעת לנהגים באמצעות ניהול הרמזורים במקום, וכך גם נפעל בימים הקרובים על מנת להקל על העומס".