2 צפייה בגלריה
תופסים מחסה באשקלון
תופסים מחסה באשקלון
ארכיון
(צילום: AFP)
שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה התפוצצו הערב (ראשון) בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. רקטה נוספת שנורתה לעבר שער הנגב יורטה על ידי כיפת ברזל. לא היו נפגעים.
האזעקה הראשונה נשמעה בשעה 19:10 ביישובים כפר מימון, תושיה ועלומים, ונשמעו פיצוצים באזור. כעבור שעה בדיוק, ב-20:10, נשמעה אזעקה גם ביישובים מפלסים, ניר עם וכפר עזה שבמועצה האזורית בשער הנגב.
תמיר עידאן, ראש מועצה האזורית שדות נגב, התייחס לירי ואמר "ירי הרקטות בוצע לעבר שטחים פתוחים במועצה, אך יש לזכור שהאזעקות אשר נשמעו ברחבי היישובים שיבשו את שגרת יומם של התושבים וביניהם גם ילדים שנמצאים בחופשה. בשנים האחרונות תושבי עוטף עזה סבלו מאזעקות והפרחת בלונים חדשות לבקרים ואנו מצפים שחידוש הירי שבוצע בשעה האחרונה יענה במכה נגדית במטרה להבהיר לאויבנו שלא נסבול ירי נוסף".
בשבוע שעבר שיגרו הזרועות הצבאיות בעזה מטח רקטות לעבר הים, במטרה לאותת לישראל על הכוונות אם ישראל תכריז על סיפוח של שטחים ביהודה ושומרון.
2 צפייה בגלריה
רקטות משוגרות מרצועת עזה לעבר ישראל
רקטות משוגרות מרצועת עזה לעבר ישראל
שיגור רקטה מרצועת עזה. ארכיון
(צילום: EPA)
ביום שישי לפני שבוע אירעו שיגורים נוספים לעבר העוטף, וכלי טיס של חיל האוויר תקף בתגובה יעדים ברצועת עזה. מקורות פלסטינים ברצועה אמרו ל-ynet כי אנשי הג'יהאד האיסלאמי עומדים מאחורי הירי. עם זאת, ייתכן שזו הייתה החלטה מקומית של פעילי ג'יהאד איסלאמי, ולא החלטה של הנהגת הארגון.
דובר חמאס התייחס בשבוע שעבר לכוונות הסיפוח אמר כי מדובר ב"איום לגניבת אדמות פלסטיניות", וקבע כי מטרת הארגון היא לגרש את ישראל מכל השטחים הפלסטיניים. "ההחלטה והתוכנית הנפשעת הזאת, לא נכביר במילים אלא נאמר מילים בודדות וברורות - ההתנגדות מחשיבה את ההחלטה כהכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. ההתנגדות מוכנה להגן על העם שלה ועל מקומותיו הקדושים", אמר.
פורסם לראשונה: 19:11, 05.07.20