מרדכי גדעון (28) נפצע הבוקר (יום שלישי), יום הזיכרון, בפיגוע ירי בצומת המשטרה הבריטית בבנימין. גדעון, שרץ לזכר הנופלים יחד עם חברו, נורה בזמן שאחד מהם היה עטוף בדגל ישראל. "שמעתי בום, והרגשתי שקיבלתי מכה ביד", אמר. "ראיתי מלא דם, והחבר שרצתי איתו נכנסנו לאוטו שליווה אותנו - ומשם פינו אותי לאמבולנס ולבית החולים הדסה עין כרם".

1 צפייה בגלריה
מרדכי גדעון בן ה-28, שנפצע הבוקר ופונה ליחידת הטראומה בהדסה עם פגיעות בזרועו
מרדכי גדעון בן ה-28, שנפצע הבוקר ופונה ליחידת הטראומה בהדסה עם פגיעות בזרועו
מרדכי גדעון וזירת הפיגוע
(צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה, בתיה קארו tps)
לדבריו, "העצם שלי מרוסקת, וצריכים להכניס אותי לניתוח בקרוב. עוד לא יודעים אם זה היה ירי או מטען, אבל בעזרת השם זה יהיה בסדר". הוא הוסיף כי "זה מזכיר לי על מה אנשים נלחמו בשבילנו. צר לי שזה קרה אבל אני רוצה להרגיש חופשי בארצי ולרוץ בכל מקום, ואני לא מתחרט".
לדברי גדעון, הוא לא רץ לזכר מישהו ספציפי - אל לזכר כלל החללים. "אני גאה במדינה שלנו ורציתי להיות חלק מהמפעל הגדול הזה", אמר. "כואב לי קצת ביד, אבל הצוות פה מטפל בי ממש טוב גם באמבולנס טיפלו בי ממש טוב, אני שמח שאני בידיים טובות".
לפי החשד, הירי בוצע מרכב פלסטיני חולף. עם קבלת הדיווח החלו כוחות הביטחון לערוך סריקות באזור - בניסיון להגיע אל החמוש החשוד לפני שייכנס ללב הערים הפלסטיניות.
עקב הפגיעה המשמעותית בזרועו, גדעון עבר היום ניתוח. פרופ' יורם וייל, מנהל יחידת טראומה אורתופדית בהדסה עין כרם, עדכן: "אני מאמין שהשגנו מעמד טוב של השבר שיאפשר החלמה מלאה וחזרה לתפקוד מלא של היד בהמשך. מרדכי מתאושש מן הניתוח ומצבו טוב".