תקרית נוספת של ירי מצד שוטרים הסעירה השבוע את ארה"ב, בעקבות פרסום סרטון ממצלמות הגוף שנשאו השוטרים ובו הם נראים יורים לא פחות מ-11 קליעים לעבר נער בן 13 שלוקה בתסמונת אספרגר. הנער ברח מהשוטרים לאחר שאמו הזעיקה אותם כדי לעזור לה לפנותו לבית חולים כשחווה משבר נפשי.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
התקרית התרחשה ב-4 בספטמבר בסולט לייק סיטי שבמדינת יוטה. הנער, שזוהה על-ידי אמו כלינדן קמרון, נפצע באורח קשה אך שרד ומאושפז כעת בבית חולים. הוא סובל מפציעות בכתף, בשני הקרסוליים, במעיים ובשלפוחית השתן. "הוא בר מזל שהוא בחיים", אמר עורך דינה של המשפחה, זאק ווייר.
2 צפייה בגלריה
 לידן קמרון בן ה-13. "מזל שהוא בחיים"
 לידן קמרון בן ה-13. "מזל שהוא בחיים"
לידן קמרון בן ה-13. "מזל שהוא בחיים"
האם, גודלה ברטון, סיפרה שהזעיקה את השוטרים כיוון שבנה חווה "התמוטטות עצבים" ביום הראשון שבו חזרה לעבודה, אחרי שנה שלמה שבה הייתה בבית. לדבריה הוא סובל מחרדת נטישה. היא התקשרה למוקד 911 וביקשה עזרה לפנות את לינדן לבית חולים.
בשיחה למוקד המשטרתי האם ציינה כי בנה חושש משוטרים, וביקשה שישלחו לביתה עובד רווחה שמתמחה בבריאות הנפש. במקום זאת, ארבעה שוטרים הגיעו לשם. בסרטון שפרסמה השבוע המשטרה, ממצלמות הגוף של השוטרים, האם נשמעת מזהירה אותם פעם נוספת שבנה חושש משוטרים, ומציינת שהסיבה לכך שהיא שבינואר השנה אביה שלה נהרג על-ידי המשטרה.
"הוא רואה את התג ואוטומטית חושב כאילו אתם הולכים להרוג אותו, או שהוא חייב להגן על עצמו בדרך כלשהי", האם אומרת לשוטרים. היא הזהירה אותם שיש לבנה גישה לרובה אוויר, אך סבורה שהוא לא נשא אותו באותו הרגע. "אני לא מאמינה שזה אקדח אמיתי", אמרה לשוטרים. הללו השיבו כי בכל מקרה, הם יצטרכו להתייחס אליו כאילו היה חמוש בנשק אמיתי.
2 צפייה בגלריה
קמרון. "תגידו לאמא שאני אוהב אותה"
קמרון. "תגידו לאמא שאני אוהב אותה"
קמרון. "תגידו לאמא שאני אוהב אותה"
לפני המרדף אחרי הילד שהסתיים בירי הקשה, שני שוטרים נשמעים מדברים אחד עם השני ומביעים חשש מהתעמתות עם הילד. "אנחנו יכולים להתקשר לסמל ולספר לו על הסיטואציה הזאת, בגלל שאני לא הולכת להיכנס לירי בגלל שהוא עצבני", שוטרת אחת אומרת.
לאחר שהשוטרים מגיעים לבית, הם נראים בסרטון פותחים במרדף אחרי לינדן שניסה להימלט. בשלב מסוים הוא מאט אך עדיין לא נשמע להוראת השוטרים לשכב על הקרקע – ואחד מהם פותח באש ויורה לעברו 11 קליעים. לינדן מתמוטט על הקרקע, אך לא מאבד את הכרתו. "אני לא מרגיש טוב", הוא אומר. "תגידו לאימא שלי שאני אוהב אותה".
האם, גולדה, הביעה זעם על השוטרים בראיון שהעניקה אתמול לרשת CBS. היא אמרה שבנה בסך הכול פחד מהשוטרים. "הוא ילד קטן. למה הם לא ניסו להפיל אותו? אתם שוטרים גדולים עם כמות משאבים ענקית. נו באמת, תעשו לי טובה", אמרה.

השוטר שפתח באש בתקרית הוצא לחופשה וכעת מתנהלת חקירה לבירור נסיבות הירי. במשטרה הודו במסיבת עיתונאים ביום שני כי לא הייתה שום אינדיקציה לכך שלינדן היה חמוש. "התקרית הזו מאוד מצטערת אותי", אמר מפקד המשטרה מייק בראון. "כאב לשלושה ילדים קטנים, הייתה לכך השפעה גדולה עליי באופן אישי", הוסיף. הוא לא סיפק פירוט על נסיבות התקרית.
הירי בנער מגיע בצל המחאה נגד אלימות משטרתית שבה בין היתר נשמעות קריאות לרפורמה באופן שבו מגיבה המשטרה לאירועים שונים. גם סוגיית הטיפול באנשים שלוקים בבעיות נפשיות או בריאותיות שונות עלתה לכותרות, על רקע אירועים כמו זה שנחשף בחודש שעבר בעיר רוצ'סטר בניו יורק.
אותו אירוע בניו יורק התרחש אמנם במרץ השנה, אך נחשף רק בחודש שעבר עם פרסום סרטון שמתעד את התקרית שבה מת הגבר השחור דניאל פרוד, אדם שמשפחתו אמרה שסבל מבעיות נפשיות. פרוד רץ עירום ברחוב והיה שיכור, והשוטרים שהוזעקו למקום כיסו את ראשו מחשש שהוא יירק עליהם וידביק אותם בנגיף הקורונה. הם לא הסתפקו בכך והצמידו בכוח את ראשו לקרקע, כשהיה אזוק, עד שהשתתק לאחר כמה דקות. הוא מת בהמשך בבית החולים, ובנתיחה שלאחר מכן נקבע כי סיבת המוות היא חניקה שאירעה במהלך ה"ריסון" שלו.
בעקבות התקרית בסולט לייק סיטי הוקם עמוד לאיסוף תרומות למשפחתו של לינדן קמרון באתר gofundme, ובו נתרמו כבר יותר מ-100 אלף דולר. "ללינדן יש רוח חזקה ומצבו משתפר מיום ליום. יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור. אנחנו מודים מאוד על האהבה והתמיכה הרבה שקיבלנו מהקהילה", כתבה בעמוד התרומות אמו של לינדן.