אחד הקצינים הבכירים ביותר באגף המודיעין מסיים את תפקידו עקב גידול סרטני - והרמטכ"ל מינה לו מחליף: מצה"ל נמסר כי ראש חטיבת מחקר, תא"ל עמית סער, נאלץ לסיים את תפקידו לאחר שאובחן לו בימים האחרונים גידול ממאיר אשר מחייב טיפול מיידי.
מדובר צה"ל נמסר כי בעקבות ההחלפה הפתאומית, תא"ל במיל' איתי ברון נענה למשימה החשובה ולבקשת הרמטכ"ל ימלא את מקומו של רח"ט מחקר בחודשים הקרובים עד למינוי קבוע.
כמה שעות לאחר מכן נמסר כי הרמטכ"ל מינה באישור שר הביטחון את אלוף משנה א' לתפקיד רח"ט מחקר, והוא יועלה לדרגת תת-אלוף. בשנה האחרונה למד א' במכללה לביטחון לאומי. תפקידו האחרון היה ראש זירת איראן בחטיבת המחקר, ולפני כן ביצע תפקיד הקשור לבניין הכוח ב-8200.
2 צפייה בגלריה
עמית סער
עמית סער
ראש חטיבת המחקר, תא"ל עמית סער
(צילום: מוטי קמחי)
הבחירה בא' נעשתה בעקבות דיון איוש שנערך היום. הוא ייכנס לתפקיד בעוד כמה חודשין, ובשלב זה ימלא את מקומו תא"ל במיל' ברון, ששימש כרח"ט מחקר בין השנים 2011 ל-2015 ומשרת במילואים בחטיבת המחקר מיומה הראשון של המלחמה. "הוא בקיא בתמונת המודיעין", הוסיפו בצה"ל.
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, אמר כי הוא "מוקיר את פועלו רב השנים של תא״ל סער בצה"ל, ואת עשייתו לאורך כל חייו לביטחון אזרחי מדינת ישראל, ומאחל לו החלמה מהירה".
באיגרת לפקודיו כתב תא"ל סער כי "מהרגע הראשון הבהרתי שאני מתכוון לקחת אחריות", וסיפר על ה"טלטלה האישית" - מחלת הסרטן. בפתח דבריו כתב: "בשנים האחרונות הובלת חטיבת המחקר הייתה משימת חיי. הרגשתי במידה רבה שמסלול חיי המקצועי והאישי הוביל אותי לנקודה הזאת. קמתי כל יום עם תחושת אחריות עצומה ובמקביל עם תחושה שיש איתי חבורה מופלאה של אנשים מיוחדים, מחויבים, שנותנים את כל מה שיש לטובת העם והמדינה".
2 צפייה בגלריה
תא"ל במיל' ברון. יחליף את סער
תא"ל במיל' ברון. יחליף את סער
תא"ל במיל' ברון. יחליף את סער
(צילום: אסף שילה, ישראל סאן)
הוא הוסיף: "בחודשים האחרונים חווינו כולנו, ואני בראשכם, זעזוע עמוק. לא עמדנו במה שמצופה מאיתנו, במה שאנחנו מצפים מעצמנו. מהשיחה הראשונה שלי עם החטיבה אחרי 7 באוקטובר, עוד לפני שביררנו את הפרט הראשון, הבהרתי שבעולם הערכי שבו אני חי אני מתכוון לקחת אחריות. אנחנו נברר ונתחקר כל פרט, כל הערכה שפרסמנו, כל דגל שהרמנו, אבל קודם כל נתייצב באמירה ערכית פיקודית.
"בימים האחרונים, לתוך הטלטלה הלאומית השתרבבה טלטלה אישית עבורי. קיבלתי חדשות שלפיהן אאלץ להתמודד עם מצב בריאותי שיחייב אותי לסיים את תפקידי באופן מיידי ולרכז את כל כוחותיי כדי להילחם. אני סמוך ובטוח שהאחריות תינתן בידיים ראויות. אני אוהב אתכם, מאמין בכם ותמיד בשבילכם".
פורסם לראשונה: 08:27, 04.04.24