הרשויות באוקראינה דיווחו הלילה (בין שני לשלישי) על מתקפה רוסית נוספת על הבירה קייב, השמינית תוך כשבועיים בלבד, ותיארו אותה כ"יוצאת דופן" מבחינת היקף הטילים והמל"טים ששוגרו הפעם. לפי שעה לא נמסר כמה מל"טים וטילים - טילי שיוט וכנראה גם טילים בליסטיים - נכללו במתקפה הנוכחית, אבל לטענת הרשויות בעיר מערכות ההגנה האווירית באזור יירטו את מרביתם. בתמונות מקייב נראו פיצוצים ברחבי העיר, ובסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות תועדו גם רגעי היירוט בשמיים.
ראש העיר קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר כי בעקבות היירוטים רסיסים פגעו בכמה מכוניות ברובע סולומיאנסקי וגרמו להתלקחותן, וכן הסבו נזק לבניין באזור. שלושה בני אדם נפצעו במתקפה. קליצ'קו ציין כי שתי מכוניות עלו באש גם ברובע דרניצקי, וכי רסיסים נפלו גם בגן החיות שברובע שבצ'נקו. מהמנהל הצבאי בקייב נמסר כי רסיסים פגעו גם ברובע אובולון.
7 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה הרוסית בקייב
תיעוד התקיפה הרוסית בקייב
פיצוצים ויירוטים בקייב, הלילה. מתקפה שמינית תוך כשבועיים
(רויטרס)
ראש המנהל הצבאי בקייב, סרגיי פופקו, תיאר את המתקפה כ"יוצאת דופן בצפיפותה", ולדבריו שוגרה במהלכה הכמות הגדולה ביותר עד כה של טילים בבת אחת ובפרק זמן קצר. "לפי המידע הראשוני, רובם המוחלט של יעדי האויב במרחב האווירי של קייב זוהו והושמדו", הוסיף. לצד המתקפה על קייב אזעקות נשמעו לפנות בוקר באזורים רבים באוקראינה, אבל לא דווח לפי שעה על אירועים חריגים בערים אחרות.
המתקפה הלילה מצטרפת לשלל מתקפות טילים ומל"טים של רוסיה נגד ערי אוקראינה בשבועות האחרונים, שחלקן הביאו למותם של עשרות בני אדם בערים כגון אומן וחרסון. המתקפות הללו מגיעות על רקע ההיערכות של רוסיה למתקפת-הנגד שאוקראינה צפויה לפתוח בה בקרוב. במתקפות הללו נעזרת רוסיה במל"טים מתאבדים מתוצרת איראנית, ורק אמש הזהירה ארה"ב כי אחרי שהשתמשה ברוב המל"טים שקיבלה מאיראן (400 מאז אוגוסט לטענת האמריקנים), רוסיה מבקשת כעת לרכוש ממנה כלי טיס נוספים. היועץ לביטחון לאומי ג'ון קירבי ציין כי הרוסים מעוניינים לרכוש כלי טיס מתקדמים וקטלניים יותר, והזהיר גם מעצם העמקת השותפות בין טהרן למוסקבה - באופן שלדבריו עלול לפגוע גם בשכנותיה של איראן במזרח התיכון.
7 צפייה בגלריה
סגן שר החוץ האוקראיני מקסים סובח ושגריר ישראל מיכאל ברודסקי בטקס קבלת פנים לרגל 75 שנים לישראל
סגן שר החוץ האוקראיני מקסים סובח ושגריר ישראל מיכאל ברודסקי בטקס קבלת פנים לרגל 75 שנים לישראל
סגן שר החוץ האוקראיני ושגריר ישראל בטקס אמש
(צילום: שגרירות ישראל בקייב)
אמש ערכה השגרירות הישראלית בקייב קבלת פנים לרגל חגיגות העצמאות לישראל. גם במהלך האירוע הזה נשמעו אזעקות בעיר, אך כיוון שהאירוע התקיים במתחם ממוגן, קבלת הפנים המשיכה כסדרה. באירוע השתתפו יותר מ-600 אורחים, בהם מיכאילו פודוליאק, יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, וסגן שר החוץ האוקראיני, מקסים סובח. סובח, שהיה נואם הכבוד באירוע, בירך את ישראל והדגיש כי אוקראינה שואבת השראה עמוקה ממאבקה לעצמאות.
בתוך כך, במהלך דיון בסנאט האמריקני נשאלו נציגי כוחות הביטחון של ארצות הברית מדוע המדינה לא מספקת לאוקראינים סוללת כיפת ברזל, בהתחשב בכך שהיא פותחה בעזרת כספי סיוע אמריקניים. "עזרנו לשלם על זה. שלחנו לישראל משהו כמו 3 מיליארד דולרים כדי לפתח אותה", אמר אנגוס קינג, סנאטור ממדינת מיין. "האם זה לא משאב חשוב מאוד עבור האוקראינים, מכיוון שהבעיה העיקרית שלהם כרגע היא הגנת טילים?"
ראש פיקוד החלל וההגנה מטילים של צבא ארה"ב, סגן גנרל דניאל קרבלר, אמר כי לארצות הברית יש שתי סוללות כיפת ברזל - ואחת מהן זמינה לפריסה באוקראינה, "אם רק תתקבל מהם הבקשה". מאוחר יותר הצבא האמריקני ניסה להתנער מהאמירה והסביר שהכוונה הייתה שכיפת ברזל זמינה לכוחות האמריקניים - אם יבקשו - ולא לאוקראינים. כזכור, אוקראינה העבירה בקשות רשמיות לישראל לקבל סוללות כיפת ברזל, ולמרות ההבטחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תשקול את המהלך - הוא לבסוף סוכל מחשש לתגובת הרוסים.