"מוות, הרס וכאוס": כך נראית עזה לעולם, מבעד לעיניה של צעירה עזתית בת 20. העדות הזאת שולבה בתוכנית של העיתונאית המוערכת כריסטיאן אומנפור ברשת CNN והגיעה למאות אלפי צפיות ברשת, שם משתפים פעילים פרו-פלסטינים סרטונים ותמונות מההרס ברצועת עזה - כחלק מקמפיין הדה-לגיטימציה לפעולה הישראלית. בכתבה מתארת הצעירה נאורה דיאב, אשר דוברת אנגלית רהוטה, את מותם של שניים מחבריה מתקיפות צה"ל, ומראה את התנאים הקשים של הפליטים בחאן יונס.
"אני תוהה איך היו יכולים להראות החיים שלי, עם החברים שלי אשר נהרגו בביתם מתקיפות אוויריות של צה"ל. הלב שלי נשבר כשנאלצתי להשאיר אותם מאחור. אני לא חושבת שיהיו לנו עוד רגעים טובים. אני קמה כל יום ומנסה לשרוד. הכי קשה למצוא מים. לפעמים נותנים לנו סיוע, אבל יש ימים שנאלצנו לשתות מי ים. אם לא נמות מההפצצות נמות מהתייבשות ורעב. כשהמלחמה הזאת תסתיים, תתחיל עבורנו עוד אחת: לחזור לבתים שלנו ולראות הכל שבור לרסיסים".
בסיום הכתבה היא אומרת: "אני מקווה שתוכלו לראות אותנו כבני אדם ולא רק כמספרים. זאת אני, נותנת לכם הצצה חטופה אל הגיהינום".
בכלי התקשורת בעולם עסקו היום בהרחבה בין היתר גם במותם של 12 פלסטינים ו-75 פצועים, אשר לטענת אונר"א נפגעו לאחר שמבנה של האו"ם בחאן יונס שאיכלס פליטים הותקף. חלק מהטענות ברשתות החברתיות התייחסו לכך שמדובר היה בפגז שנורה מטנק - עניין שהיום צה"ל הכחיש.
1 צפייה בגלריה
כביש החוף אל-ראשיד רצועת עזה
כביש החוף אל-ראשיד רצועת עזה
פלסטינים עוזבים את אזור חאן יונס בעקבות הקרבות
(צילום: EPA /HAITHAM IMAD)
בימים האחרונים התבצעה פעילות ערה של צה"ל באזור, והושלם כיתור חאן יונס, אך בנוגע לתקרית נמסר מדובר צה"ל כי "לאחר בדיקה במערכות המבצעיות, צה"ל שלל כעת את האפשרות שהאירוע נגרם כתוצאה מתקיפה אווירית או מאש ארטילרית של כוחות צה"ל. במקביל, צה"ל מקיים בדיקה מעמיקה של פעילות הכוחות הקרקעיים במרחב המתקן. צה"ל בוחן את האפשרות שהפגיעה נגרמה כתוצאה מירי חמאס".
בכתבה אחרת שפורסמה ב"גרדיאן" הבריטי, נטען לגבי המצב בחאן יונס כי אלפי פלסטינים מצאו מקלט בבתי החולים באזור, אך הם נצורים בתוכם בגלל התקפות צה"ל. על פי הערכות, בימי שגרה מתגוררים בחאן יונס 88 אלף פלסטינים, אך כעת יש באזור 425 אלף, רובם עקורים מצפון הרצועה. 18 אלף מתוכם נמצאים במתחם בית החולים נאסר. "אף אחד לא יכול להיכנס או לצאת מבית החולים, בגלל ההפצצות", אמרו לעיתון מקורות בארגוני הסיוע ברצועה.