עוד לפני ההכרזה על חלוקת התיקים, הרוחות בליכוד סוערות: חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה הערב בחריפות (יום ב') את מזכיר הממשלה לשעבר צחי ברוורמן, מי שמכהן כיועצו הקרוב של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, אחרי פרסום שלפיו הוא טען כי היא "כפוית טובה". בהודעה שכתבה בקבוצת הווטסאפ הליכוד היא טענה כי ברוורמן הוא "יועץ אחיתופל", ואחרי שברוורמן הכחיש בקבוצה את הדברים שיוחסו לו – היא תקפה אותו שוב ותהתה מדוע הוא בכלל חבר בקבוצה הזו.
2 צפייה בגלריה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
פגישת ראשי סיעות האופוזיציה
טלי גוטליב וצחי ברוורמן. סערה בליכוד
(צילום: מוטי קמחי, משה מזרחי )
גוטליב, חברת כנסת חדשה שנבחרה ברשימת הליכוד על תקן משבצת "האישה החדשה" והספיקה בשבועות האחרונים לחולל שלל סערות, האשימה לאחרונה את ברוורמן ויועץ נוסף של נתניהו, איקי כהן, כי אלו הדליפו פרטים משיחה אישית שקיימו עמם – ובה אלו ביקשו ממנה, לטענתה, "להיות ממלכתית ורכה". ברוורמן עצמו מכחיש שהדליף פרטים מהשיחה עמה, והערב דיווח מיכאל שמש ב"כאן 11" כי הוא כינה את גוטליב וח"כית נוספת בליכוד, גלית דיסטל-אטבריאן, "כפויות טובה".
"הן לא נבחרו בזכות עצמן בפריימריז, ועכשיו רוצות לעשות סיבוב על הגב שלי... אני הלכתי לפוליגרף. אמרתי להן שיסירו את החסינות ויקבלו תביעה", אמר ברוורמן לפי הדיווח. בלשכת נתניהו הכחישו שאמר את הדברים הללו, והוא עצמו כאמור הכחיש זאת בהמשך בקבוצת הווטסאפ של הליכוד.
למרות ההכחשה בלשכת נתניהו, גוטליב פרסמה באותה קבוצה מתקפה חריפה נגד ברוורמן: "הערב בכאן 11 קרא לי ברוורמן כפוית טובה, כן כן שמעתם נכון. זו תגובתי – צחי ברוורמן, אני חייבת לך משהו ולא ידעתי?? לידיעתך נבחרתי בפריימריז, משהו שלעולם לא היית עובר. מיזוגן שוביניסט. עברת פוליגרף? תציג לי אותו".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
חשדנות בלשכה שלו, שתשלח חמישה אנשים לפוליגרף. נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ')
היא הוסיפה: "קראת לי להסיר חסינות? מתי החלפת איתי מילה מאז אותה בקשה הזויה שאהיה ממלכתית ורכה. אתה פוגע קשות בליכוד ובנתניהו העומד בראשו. יועץ אחיתופל זה מה שאתה! וכן יש לי חסינות. אני חברת כנסת, נבחרת ציבור, עבדתי קשה להיות ראויה לאמון הבוחרים. ואתה? אין לי מושג מה אתה ומי אתה. לאמון שלי אתה בטח לא ראוי".
בהמשך, אחרי שברוורמן עצמו הכחיש את הדברים שיוחסו לו, היא השיבה: "העיקר קרא לך הכתב 'המבוגר האחראי בליכוד'. סתם פרגן לך צחי, שאגב לא ברור לי מה אתה עושה בקבוצת הסיעה – אך זה מסביר איך הכול מגיע תוך שנייה לתקשורת".
על רקע הסערה הפנימית בליכוד, הערב נודע כי בצעד חריג הורה נתניהו לשלוח לבדיקת אמינות בפוליגרף חלק מאנשי הצוות הקרוב שלו. את בדיקת הפוליגרף יעברו חמישה אנשים, רגע לפני שיודיע על התפקידים שיאייש בלשכתו. בסביבת נתניהו הדגישו כי הבדיקה איננה תוצאה של אירוע נקודתי וספציפי שמבקשים לברר לגביו – אלא יותר בדיקה של "הלך רוח" בלשכה.