3 צפייה בגלריה
גסאן שמסיה
גסאן שמסיה
רסאן שמסיה
במסגרת חקירת רצח רסאן שמסיה, תושב עכו בן 30, אתמול (רביעי) בדובאי - עצרה המשטרה המקומית שמונה אזרחים ישראלים ואזרח מצרי. מהחקירה עד כה עולה כי שתי משפחות עבריינים מסוכסכות מישראל נפגשו במקרה בדובאי - ופרצה ביניהן קטטה שבמהלכה שמסיה נדקר למוות. ככל הידוע, לא מדובר בחיסול מתוכנן.
3 צפייה בגלריה
הישראלים שנעצרו בחשד לרצח בדובאי
הישראלים שנעצרו בחשד לרצח בדובאי
הישראלים שנעצרו בדובאי
הישראלים החשודים ברצח  גסאן שמסיה בדובאי
משטרת דובאי פרסמה בהודעה רשמית את שמות שמונת העצורים הישראלים: חסן יאג'ורי, סאמח רובאי, סאלים רביע, מחמוד רביע, טל זיסלר, ראני קוואיש, עבדאללה ג'והר, מחמוד אלשייח. "שני החשודים המרכזיים נעצרו תוך שלוש שעות מהרצח", נכתב בהודעה. "כולם הגיעו למטרות תיירות וקניות. הם פגשו בקורבן בבית קפה והתעמתו עימו - מה שהוביל בסופו של דבר לרצח". לפי המשטרה, אחרי הקטטה החשודים נמלטו מהמקום, ונעצרו כולם פחות מ-24 שעות אחרי הרצח.
המשטרה המקומית דיווחה כי עשתה שימוש ב"טכנולוגיות חכמות ומתקדמות במרכז לניתוח נתונים פלילי, שהובילו למעצר של שניים מהחשודים המרכזיים תוך 3 שעות". לפי המשטרה, התיק עבר לתביעה הציבורית לטובת פתיחה בהליכים משפטיים נגד המעורבים בו.
עבדאללה חליפה אל מארי, מפקד משטרת דובאי, אמר כי ארצו מחויבת לשמר את מעמדה במונחים של בטיחות וביטחון, והוסיף כי "התמיכה הבלתי מעורערת של המנהיגות החכמה שלנו אפשרה לסוכנויות הביטחון להתמודד עם מה שקרה בצורה מקצועית, מורכבת ככל שתהיה. משטרת דובאי נותרה מסורה להבטיח את הרמות הגבוהות ביותר של בטיחות ואבטחה, סיכול מהיר של פעילויות פליליות והבאת עבריינים לדין".
עדיין לא נקבע מועד להארכת המעצר של החשודים, אך החקירה מתנהלת בתיאום עם מחלק חוף של משטרת ישראל. במשטרה, עם זאת, מסרבים לומר אם חוקרי ימ"ר חוף מעורבים בחקירה שמתקיימת בדובאי ואם חוקרים מטעמם יצאו לשם. בכל מקרה, במשטרה אומרים כי העצורים לא יובאו לארץ ולא ייחקרו כאן.
3 צפייה בגלריה
הישראלים החשודים ברצח  גסאן שמסיה בדובאי
הישראלים החשודים ברצח  גסאן שמסיה בדובאי
ההודעה שפרסמה משטרת דובאי
הרקע לקטטה שהסתבכה הוא סכסוך בין עבריינים בישראל שגבה בשנים האחרונות את חייהם של 13 תושבי הצפון. רוב הקורבנות בסכסוך התגוררו בעכו ובג'דיידה מכר. "כולם מפחדים לדבר על הנושא ולגנות את הרציחות בצורה ברורה כי יש פחד שיפגעו בהם, ולכן הרוב מעדיפים לשמור על שתיקה", אמרו לפני כמה חודשים תושבי האזור שמעורים בסכסוך.
הם הוסיפו: "הכול בגלל מאבקי כוח ומי שרוצה להיות חזק יותר בשטח ובעל שליטה רחבה. יש אנשים שהצטרפו לארגונים לאחר רצח קרוביהם. המצב לא פשוט ומי שחי באזור יכול להרגיש בסכנת החיים. יכולים לרצוח בכל מקום, אפילו באמצע הרחוב".
ממשרד החוץ נמסר אתמול כי "אזרח ישראל נדקר למוות בדובאי. הנושא מוכר לקונסול ישראל בדובאי והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ. נסיבות המקרה נחקרות על ידי הרשויות המקומיות".