מאות בתי ספר עברו לזום, המוני עובדים נשארו בבתים, סטודנטים לא הלכו לאוניברסיטאות, יום הגיוס נדחה. כל אלו אירעו בעקבות האזהרות המשטרתיות לא להגיע לגוש דן עקב הלוויית הענק של הרב חיים קניבסקי, שאליה צפו כי יגיעו מיליון איש. בסופו של דבר מספר המגיעים להלוויית "שר התורה" היה נמוך יותר והכבישים נותרו ריקים ברובם - אבל במשטרה מסכמים בהצלחה את המבצע. בשעה 19:00, אחרי 13 שעות, עדכנו במשטרה כי נפתחו לתנועה כל הכבישים שנחסמו עקב ההלוויה.
"רצינו למנוע כאוס בכבישים, והשגנו את זה", אמר אחר הצהריים (ראשון) בכיר במשטרה על אותן אזהרות אתמול, שלפיהן בין היתר "גוש דן יעמוד מלכת". במשטרה בחרו בטקטיקה של הפחדה כדי להשיג את מה שהשיגו בסופו של דבר. הם הסבירו כי מדובר בלוויה ענקית בתא שטח קטן, בצירים המרכזיים ביותר במדינה. היה חשש גדול מאירוע רב-נפגעים, שאותו לא ניתן לנהל במצב של כאוס בכבישים, וזו הייתה אחת הסיבות לאותן אזהרות. גם השעה שנבחרה להלוויה, שעת צהריים, נועדה כדי למנוע כאוס ולשמור על חיי אדם. "בשעת חשיכה זה היה מסובך בהרבה", אמרו.

7 צפייה בגלריה
פורצים לבית העלמין בהלוויית הרב קניבסקי
פורצים לבית העלמין בהלוויית הרב קניבסקי
המונים התפרצו לבית העלמין
(צילום: טל שחר)
7 צפייה בגלריה
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
רבבות במסע ההלוויה
(צילום: AP)
על פריצת המחסומים וההגעה לחלקת קברו של הרב קניבסקי בבית העלמין בבני ברק אמרו במשטרה: "אם אנשים יחליטו לא להישמע להוראות המשטרה כפי שעשו שם, אסונות עלולים לקרות. זה שלא התנגדנו - זה מה שמנע זאת. מנהיגי הציבור החרדי צריכים לתת על זה את הדעת".
בהלוויית הרב קניסקי בבני ברק השתתפו מאות אלפי בני אדם. המשטרה החליטה תחילה כי בתום ההלוויה לא תותר כניסה לבית הקברות כדי למנוע דוחק במקום, אך אלפים מהמשתתפים פרצו את המחסומים, טיפסו על חומות, ונכנסו לשטח בית העלמין. לאחר מכן החליטה המשטרה להסיר את החסימות ולאפשר כניסה חופשית. במשטרה ציינו בהודעה לסיכום ההלוויה כי היא הסתיימה "ללא חריגים".
דובר המשטרה אלי לוי אמר מוקדם יותר במשדר המיוחד של ynet כי "המצב בשליטה". הוא הוסיף: "כרגע עיקר המאמץ שלנו זה להוציא מכאן בבטחה עוד 1,200 אוטובוסים מלאים באנשים שהגיעו להשתתף בהלוויה. 320 אוטובוסים כבר יצאו בבטחה, ואנחנו כמובן כרגע מוציאים מכאן בבטחה צפונה דרומה ולכיוון ירושלים עוד 1,200 אוטובוסים. יש כוחות גדולים של משטרה - למעלה מ-3,000 שוטרים ולוחמים ולוחמות של מג"ב - שעדיין נמצאים בכל הגזרות".
צוותים של מגן דוד אדום טיפלו ב-87 בני אדם שנפגעו, כולם באורח קל. 15 מהם ובכללם שלושה שוטרים סבלו משברים והתעלפויות ופונו לבתי החולים מעייני הישועה בעיר, בילינסון בפתח תקווה, וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר. בין הנפגעים שוטר ששבר את רגלו, שוטר שהתעלף, וילד בן שמונה שנפל מגדר בגובה של מטר.
7 צפייה בגלריה
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
(צילום: יובל חן)
7 צפייה בגלריה
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
המונים בהלוויית הרב קניבסקי
(צילום: טל שחר)
אלפי שוטרים ואנשי ארגוני ההצלה נפרסו ברחובות בני ברק, ומאות מחסומים הוצבו במטרה לווסת את כמות הקהל בהלוויה ולמנוע דוחק וצפיפות. במקביל התקינו המארגנים והעירייה מסכים ורמקולים כדי לאפשר גם למי שנמצאים באזורים המרוחקים יותר ממוקד האירוע להרגיש שותפים ולמנוע מהם את הצורך לנסות להתקרב למקום. 1,700 אוטובוסים הביאו אלפים לטרמינל בכביש 4, ומשם הם צעדו ברגל לכיוון בית הקברות בבני ברק.
רכבת ישראל מפעילה עד לשעות הלילה רכבות תגבור אל תחנת ירושלים-יצחק נבון מתחנות בני ברק, פתח תקווה-קריית אריה ותל אביב-סבידור מרכז. בשל התגבור יחולו הערב שינויים זמניים בתנועת הרכבות: רכבות בקו הרצליה-רעננה לא יפעלו, תדירות הרכבות מתחנת הרצליה לתחנת ירושלים-יצחק נבון תרד לרכבת אחת מדי שעה, לא יתקיים שירות רכבתי סדיר לתחנות ראש העין ופתח תקווה-סגולה.
פורסם לראשונה: 16:57, 20.03.22