שני בני אדם נהרגו ועוד 12 נפגעו בשריפה שפרצה בסוף השבוע במסעדה במדריד, כשמלצר ניסה להעלות באש פיצה ולהגיש אותה ללקוחות כשהיא בוערת – אבל הצית בטעות קישוטים וגרם לדלקה. כך מדווח היום (שבת) העיתון הספרדי "אל-פאיס". מצבו של אחד הפצועים מוגדר קריטי, וזה של חמישה אחרים מוגדר קשה.
3 צפייה בגלריה
פיצה בוערת פלמבה פלאמבה
פיצה בוערת פלמבה פלאמבה
ביד אחת פיצה, ביד שנייה מבער. הפרחים נדלקו
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
שריפה במסעדת פיצה פלמבה
שריפה במסעדת פיצה פלמבה
כוחות הכיבוי ליד המסעדה במדריד, אמש. ייבדק אם תקנות הופרו
(צילום: רויטרס)
השריפה פרצה אמש במסעדה איטלקית במערב הבירה הספרדית, כשהמלצר ניסה להכין את הפיצה להגשה בשיטת Flambé ("פלמבה", ובעברית: "שלהוב אלכוהול"). בשיטה צרפתית זו מוסף אלכוהול למאכל חם, כך שהאלכוהול נדלק ובוער, וטעמו של המזון משתנה. לעתים קרובות נוהגים לבצע את השלהוב בסמוך לשולחן לצורך האפקט הדרמטי וכדי לתת למנה טעם מעושן.
עדי ראייה סיפרו ל"אל-פאיס" כי בעת האסון אמש היו במסעדה 30 סועדים ואנשי צוות. המלצר שפך את האלכוהול על המנה ואז הצית אותה, אבל לפתע נתפסו פרחי פלסטיק סמוכים בלהבות – והאש התפשטה לתקרה. "ביד האחת שלו הייתה הפיצה וביד השנייה מבער, בתוך שניות המקום עלה בלהבות", סיפרה עדת ראייה.
3 צפייה בגלריה
שריפה במסעדת פיצה פלמבה
שריפה במסעדת פיצה פלמבה
זירת האירוע במדריד
(צילום: רויטרס)
לפי עדויות, הכבאים הגיעו למקום במהירות משום שהתחנה שלהם שוכנת במרחק כמה מאות מטרים מהמסעדה, והם כיבו את האש בתוך עשר דקות מרגע שנקראו. ברשויות אמרו כי אילו היו מגיעים חמש דקות מאוחר יותר, סביר להניח שמספר הקורבנות היה גבוה בהרבה.
משטרת ספרד פתחה בחקירה כדי לברר אם הופרו תקנות הבטיחות, ואם כן – אילו.