בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את נהג המונית מוחמד ברכאת באונס תיירת בת 19 מגרמניה במהלך נסיעה, לאחר שלקח אותה ממועדון בעיר משום שחשה ברע.
בסוף 2022 הואשם ברכאת, בן 29 מירושלים, באונס וביצוע מעשים מגונים בתיירת במהלך עבודתו כנהג מונית. לפי האישום, התיירת הגיעה עם חברותיה ב-20 באוגוסט באותה השנה בשעת לילה מאוחרת עם חברותיה למועדון "אוזר בר" ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. לפני כניסתן למקום חשה התיירת ברע מאחר ששתתה כחמש כוסות של משקה אלכוהולי טרם הגעתן, ובשל כך היא בקשה לשוב לדירתה. חברותיה הזמינו עבורה מונית באמצעות האפליקציה "גט טקסי".
1 צפייה בגלריה
ברכאת פגע בה במונית שלא בהסכמתה, לאחר שחשבה כי הוא מסיע אותה לדירתה
ברכאת פגע בה במונית שלא בהסכמתה, לאחר שחשבה כי הוא מסיע אותה לדירתה
ברכאת פגע בה במונית שלא בהסכמתה, לאחר שחשבה כי הוא מסיע אותה לדירתה
(צילום: אסף מגל)
בהמשך הלילה אסף ברכאת את התיירת מפתח המועדון. היא התיישבה לידו והוא התבקש על ידה ועל ידי חברותיה להסיע אותה לדירה. למרות זאת, הוא החליט שלא לנסוע לשם. במהלך הנסיעה חשה המתלוננת ברע וביקשה ממנו לעצור את המונית בצד כדי שתוכל להקיא. ברכאת עצר, ובעת שירדה מהרכב אמרה לו התיירת שלא ימתין לה - והקיאה בצד הדרך. למרות בקשתה הוא ירד מהמונית, הניח את ידו עליה ואמר לה כי ידאג לה. לאחר מכן הוא הוביל אותה בחזרה למונית כשהוא מחבק אותה בידו והמשיך בנסיעה כשהיא סבורה שהוא מסיע אותה לדירתה.
לאחר מכן, לפי האישום, שלח ברכאת את ידו לעבר התיירת, הכניס את ידו מתחת לשמלתה ונגע בפלג גופה העליון במשך כמה שניות ללא הסכמתה , לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. בהמשך הוא עצר את המונית ליד הפארק הלאומי ברמת גן והרים את שמלתה, ניסה לנשקה, הסיט את תחתוניה ואנס אותה - ושב לפגוע בה פעמים נוספות.
ברכאת כפר באישום וטען שהגיע לפורקן מיני ללא מגע פיזי לאחר שיחות "אינטימיות ואירוטיות" לדבריו עם המתלוננת. אולם, גרסת התיירת נתמכה גם בעדויות נוספות - חלקן פורנזיות. בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי "הנאשם ניצל את היות המתלוננת תיירת צעירה תחת השפעת אלכוהול, ביודעו כי היא צפויה לעזוב את הארץ בתוך כשבוע ימים".
השופט עודד מאור קבע בהכרעת הדין כי "עדותה של המתלוננת בבית המשפט השאירה רושם חיובי ומעורר אמון, וניכר כי העידה מתוך חוויה אישית ואותנטית. המתלוננת מסרה גרסה מפורטת ועקבית, ותיארה בעדות רציפה וסדורה הן בחקירתה הראשית והן בחקירתה הנגדית את המעשים המיניים שביצע בה הנאשם, תוך עיגונם בנקודות זמן ומקום במהלך הנסיעה במונית ותוך תיאור מצבה הגופני והנפשי. התרשמתי שעל אף הקושי שבדבר והכאב שניכר מעיניה, המתלוננת לא הפריזה בתיאור האירועים במטרה להשחיר את הנאשם".
לדברי השופט, "כשנשאלה המתלוננת מדוע לא שלחה לחברותיה במהלך הנסיעה הודעה המתריעה על היותה בסכנה, היא הסבירה שהבינה שאין לחברותיה כל יכולת לחלץ אותה מהסכנה וכי המעשה הנכון ביותר עבורה לעשות הוא להתנהג עם הנאשם באופן רגיל, על מנת שלא יהרוג אותה".
לבסוף סיכם השופט כי "את גרסת הנאשם אין בידי לקבל. לא נתתי אמון בגרסתו ובדבריו. גרסתו מיתממת ולא מתיישבת עם השכל הישר. מצאתי להעדיף את גרסתה המהימנה של המתלוננת שבה נתתי אמון מלא, והנתמכת בראיות מחזקות ומסייעות, בעודי דוחה את גרסתו המתפתחת והבלתי מהימנה של הנאשם".
לאחר דבריו הרשיעו השופט מאור והשופטים יוסי טופף ומעיין בן ארי את ברכאת פה אחד באונס, וזיכו אותו מעבירות נלוות.