ברשתות הפלסטיניות פורסם הבוקר (יום שני) תיעוד מחיסול שלושת המחבלים בשכם בשבוע שעבר, שבו נראה כוח ימ"מ חוסם את הרכב. לפי המשטרה, שלושת המחבלים נהרגו כשניסו לפתוח באש לעבר הלוחמים, שלא נפגעו בתקרית. מכוניתם של המחבלים נוקבה בעשרות קליעים, ובתיעוד מהזירה ניתן היה לראות את שמשתה מנוקבת בסימני חדירה רבים.
5 צפייה בגלריה
תיעוד החיסול בשכם
תיעוד החיסול בשכם
תיעוד החיסול בשכם, כפי שפורסם בכלי התקשורת הפלסטיניים
5 צפייה בגלריה
הרכב
הרכב
המכונית של המחבלים נוקבה בעשרות קליעים
(צילום: AFP)
חוליית הטרור הייתה אחראית לשישה פיגועי ירי לעבר יישובים וכלי רכב צבאיים בשומרון בשבועות האחרונים, שהסתיימו ללא נפגעים. שלושת המחבלים שנהרגו, אדהם אל-שישאני, מוחמד אבו אל-ראאד ואשרף אל-מבסלט, התנהלו לפני החיסול כמו מבוקשים: נעו מבית מסתור אחד לשני, עם חלוקת תפקידים ברורה. המצוד הממושך כלל שימוש בכוחות מיחידת מגלן, יחידת האיסוף הקרבי של אוגדת איו"ש וחטיבת הנח"ל. חבר רביעי בחוליה, איברהים אל-נבלוסי, טרם נלכד והמצוד אחריו נמשך.
לפי המודיעין שהתקבל בצבא המחבלים, שחוסלו בצהריו של יום שלישי האחרון ובלב העיר שכם, תכננו פיגוע ירי נוסף כבר באותו ערב. פעילות הכוח הייתה מסוערבת בחלקה, והלוחמים הגיעו במונית פלסטינית וברכב אזרחי נוסף. המחבלים נתפסו עם רובי M-16 טעונים ועם כדור בקנה. תחילה דווח כי המחבלים חוסלו בהיתקלות, אך בהמשך פורסם כי לנוכח המודיעין המדויק על אודות מחבלים חמושים שהיו בדרכם לפיגוע, ייתכן שלוחמי הימ"מ החליטו "ללכת על בטוח" ולירות לעברם קודם. גם בתיעוד שפורסם לא ברור אם המחבלים ניסו לאסוף את נשקיהם ברכב ולפתוח באש לעבר הלוחמים.
המבצע נערך כאמור בעקבות רצף פיגועי הירי מאז סוף החודש שעבר באזור שכם. בפיגועי הירי הללו לא היו כאמור נפגעים, ונראה שהניסיונות לפגע בוצעו בחופזה ובמתווה דומה: הרכב ובו המחבלים התקרב לעמדה צבאית, הרחק מכבישים מרכזיים שעליהם נוסעים לרוב אזרחים, ואז פתחו המחבלים באש לא מדויקת למשך כמה שניות לעבר רכב צבאי או העמדה עצמה - ונמלטו. למרות זאת, רצף הפיגועים עורר חשש רב במערכת הביטחון. באוגדת איו"ש ובחטמ"ר שומרון פעלו במרוץ נגד הזמן כדי לתפוס את חברי החוליה שחוסלה, לפני שיספיקו כאמור לבצע פיגוע נוסף.
5 צפייה בגלריה
המחבלים שחוסלו
המחבלים שחוסלו
שלושת המחבלים שחוסלו בשכם. גדודי חללי אל-אקצא איימו בנקמה

החיסול הנועז גרר תשבחות בישראל, וראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "כוחותינו הוכיחו, שוב, שאין חסינות למחבלים. מי שפוגע בנו - ייפגע". שר הביטחון בני גנץ הצהיר כי הנחה להגביר את פעילות הסיכול נגד ניסיונות לפגע בצירים באזור יהודה ושומרון: "נמשיך בפעילות יזומה, נסכל ונשים את ידינו על מי שינסה לפגוע בחיי אדם".
מנגד, בגדודי חללי אל-אקצה, אליהם השתייכו המחבלים, איימו כי דמם "לא נשפך לשווא", וכי התגובה להריגתם תגיע במסגרת "דם תחת דם". בחמאס הביעו צער על "מות שלושת השהידים הגיבורים מאש כוחות הכיבוש הציוני". שעות לאחר שחוסלו נערכה למחבלים הלוויה המונית בשכם, בהשתתפות אלפי בני אדם - ובליווי חמושים שירו באוויר.