פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד סוהר בשירות בתי הסוהר (41) מאזור הצפון בגין אינוס, כליאת שווא, איומים, סחיטה באיומים, הסגת גבול, הטרדה באמצעות הטלפון ותקיפת בת זוג.
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד טל מושקוביץ, הנאשם והמתלוננת ניהלו מערכת יחסים זוגית שהגיעה לסופה בחודש שעבר. בעת ששהו השניים בבית המתלוננת, נתגלעה ביניהם מריבה סביב מערכת היחסים שלהם ובמהלכה עלתה אפשרות לפרידה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בתגובה לכך הנאשם שבר חפצים ולאחר מכן דחף את המתלוננת לחדר השינה, ריתק אותה וחנק אותה. בהמשך, כך נטען, הוא איים עליה "אם לא תהיי שלי, לא תהיי של אף אחד" ואז בעל אותה בניגוד לרצונה.
עוד צוין בכתב האישום כי לאחר מכן לקח הנאשם סכין מטבח והחל לחתוך את עצמו בידיו תוך שהוא אומר למתלוננת שהוא יפגע בעצמו כי היא לא אוהבת אותו. הנאשם הזהיר את המתלוננת שלא תתלונן במשטרה ואיים שיהרוג אותה ואת עצמו.
כעבור כמה ימים נכנס הנאשם לבית המתלוננת בניגוד לרצונה, שלף את האקדח האישי שלו, דרך אותו, כיוון אותו לעבר בת זוגו ואמר לה שהיא לא תהיה של אף אחד. מיד לאחר מכן כיוון הנאשם את האקדח לסנטרו והכניס את הקנה לתוך פיו.
עו"ד יובל זמר המייצג את ז'ק רביבועורך דין יובל זמרצילום: גיל נחושתן
בהמשך, הנאשם לקח את ידה של המתלוננת וניסה להניחה על האקדח תוך שהוא אומר לה שידאג שיאשימו אותה במותו. הוא הוסיף כי בכוונתו לפגוע בעצמו כי היא לא רוצה להיות איתו. לאחר מכן התנצל הסוהר על המעשה ועזב. לאחר שהשניים נפרדו, הנאשם התקשר לבת זוגו לשעבר מאות פעמים עד ליום מעצרו.
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. עו"ד יובל זמר, סנגורו של הנאשם, כפר בשמו בעבירות שמיוחסות לו.

"את תהיי שירה איסקוב הבאה"

במקרה אחר גזר בית משפט השלום בקריות 11 חודשי מאסר על תושב קריית ים (44) בגין תקיפה ופציעה של אשתו. העונש ניתן במסגרת הסדר טיעון שכלל גם ארבעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 6,000 לאישה. בזמן שתקף אותה אמר לה הבעל: "את תהייה שירה איסקוב הבאה".
הרקע לאירועים היה רצונה של האישה להתגרש. בכתב האישום נטען כי בין השאר כעס הבעל ששינתה סיסמא בטלפון שלה. בוקר אחד, לאחר שהשניים הסיעו את ילדיהם למוסדות החינוך, פרץ ביניהם ויכוח. הבעל עצר את המכונית בנתיב הנסיעה ואמר לאשתו: עכשיו אראה לך מה זה". הוא יצא מהרכב, משך אותה החוצה תוך שאחז בראשה, הפיל אותה על הכביש והכה אותה. הוא הותיר אותה בצד הכביש ועזב את המקום. נהגים שעברו במקום מצאו אותה מדממת בראשה וסייעו לה.
הבעל אמר לפני גזירת העונש: "אני ללא רישום פלילי. האירוע הזה לא מינורי ואני לא בורח משום אחריות. אני רוצה את טובת הילדים שלי".
השופט יוסי טורס כתב: "אין צורך להכביר במילים בדבר חומרתן של עבירות האלימות בכלל ואלה המתבצעות בתוך התא המשפחתי בפרט". הוא ציין את עברו הנקי של הבעל, קבלת האחריות ואת הצהרת הפרקליטות בדבר הקשיים הראייתיים שנשקלו לצורך הגעה להסדר.
הסנגור עו"ד יובל זמר אמר לאחר גזירת העונש: "הסדר הטיעון שאליו הגענו משקף ומאזן את הקשים בתיק אל מול חומרת המעשים".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.