לאחרונה, בעקבות שורה של חיסולים בעולם בתחתון, שכללו הצמדת מטענים לכלי רכב או ירי מדויק דרך החלונות, ראשי ארגוני הפשיעה בישראל משקיעים מכספם מאות אלפי שקלים לטובת מיגון רכבי היוקרה שלהם. במשטרת מרחב לכיש החליטו להכריז מלחמה על התופעה. "הם ממגנים את הרכבים שלהם ברמה שלא מביישת את כוחות הביטחון", אמר בכיר במרחב.
ראשי ארגוני הפשיעה, למודי ניסיונות חיסול, הבינו שהרצון של אויביהם לחסל אותם קיים כל הזמן ויכול להפתיע אותם בכל רגע נתון. מיגון הרכבים כולל בין היתר, לוחות פלדה על הדלתות, חלונות זכוכית חסינת ירי, פלדה סביב המנוע ואף רשת מיגון בתחתית הרכב שמונעת אפשרות להצמיד מטען חבלה.
1 צפייה בגלריה
ראשי ארגוני הפשיעה ממגנים את רכבי היוקרה שלהם בניגוד לחוק
ראשי ארגוני הפשיעה ממגנים את רכבי היוקרה שלהם בניגוד לחוק
"בתי המשפט מפרקים את הרכב על חשבונם של הבעלים", רכב שהוחרם
מיגון הרכבים נעשה בניגוד לחוק ולרוב במוסכים שאינם מורשים בישראל או בשטחים. כך, בתוך שעות בודדות של עבודה, הרכבים היוקרתיים הופכים לסוג של נגמ"ש שנע בכבישים באין מפריע. "הם ממגנים את הרכבים שלהם ברמה שלא מביישת את הג'יפים של צה"ל שפועלים בשטחים", אמר קצין בכיר במשטרת מרחב לכיש, "הם חושבים על הכול ומכל כיוון, ומשקיעים מאות אלפי שקלים".
משטרת מרחב לכיש, שתחת ידיה פועלים ארגוני פשיעה רבים, החליטה להילחם בתופעה, והמשימה הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת התנועה במרחב בפיקודו של פקד אשר ששון וקצין אגף התנועה במרחב, רב-פקד יגאל אוחיון.

"על הרכבים הממוגנים של ארגוני הפשיעה נוספים אלפי קילוגרמים שלא מותאמים ובוודאי שלא נעשים כחוק", אמר רב פקד אוחיון, "רכבים כאלה הם פצצה מתקתקת על הכביש. לכן כשאנחנו תופסים רכב שחשוד כממוגן, ברגע אחד הנהג והנוסעים יורדים מהרכב ומוזמן גרר, ולא משנה איפה זה קורה ומי הדמות".
עוד סיפר רב פקד אוחיון: "לא פעם קרה לנו שתפסנו ראשי ארגון פשיעה באמצע הכביש והורדנו אותם, רכבם הוחרם והם נאלצו לחזור הביתה במונית". לדבריו, "במאבק הזה גם בתי המשפט לצידנו ומחלטים את הרכב או מפרקים אותו על חשבונם של הבעלים. אנחנו גם מגישים כתבי אישום בגין שינוי מבנה רכב ונהיגה בקלות ראש. יש כאן תהליך מאוד מסודר במאבק הזה מול ארגוני הפשיעה".