עירייה נוספת מצטרפת להכרה בזוגות להט"בים: מועצת עיריית ראשון לציון אישרה הערב (יום ב') רישום זוגיות לזוגות לא נשואים שמקיימים משק בית משותף, וזאת לצורך קבלת זכויות ושירותים עירוניים. בכך מצטרפת ראשון לציון לשש רשויות שהעבירו מתווה דומה, בהן תל אביב, רמת השרון, כפר סבא, גבעתיים, רמת גן ומודיעין.
על-פי המתווה, העירייה תקים מרשם של תושבים ידועים בציבור שיחתמו בפני עורך דין על מסמך שבו הם מצהירים כי הם מקיימים משק בית משותף, אורח חיים של ידועים בציבור ומתגוררים בראשון לציון. לאחר מכן, יוכלו הרשומים במרשם הזוגיות העירוני לקבל הנחות לצורך רישום לחוגים, הנחות בשירותי תרבות וספורט, תווי חנייה ועוד.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית ראשון לציון
בניין עיריית ראשון לציון
בניין עיריית ראשון לציון
(צילום: עידן גרוס / יוסי אלטרמן )
בראשון לציון חיים יחד זוגות רבים שאינם נשואים, אך מקיימים ומנהלים משק בית משותף. ישנם זוגות שלא יכולים להינשא בארץ על-פי חוקי המדינה או לא מעוניינים להינשא. בהיעדר הכרה רשמית של המדינה, נשללים מזוגות אלו שירותים וזכויות שונים.
מדובר בהצעה שקידמה חברת מועצת העיר, אילנית הרוש, המחזיקה בתיק בריאות הציבור והלהט"ב בראשון לציון. היא אמרה כי "במקום שבו המדינה מותירה חור עצום, אני גאה שמועצת העיר אישרה את המתווה ומובילה לשוויון והכלה. אני מברכת שהנושא זכה לתמיכתו של ראש העירייה, רז קינסטליך, שסייע לי לדחוף את הנושא יחד עם חברי הנהלה נוספים וזאת כחלק מעידוד לחברה סובלנית, מכילה ומכבדת".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
יצוין כי כיום המדינה לא מכירה בזוגות שאינם נשואים ולכן הם אינם מוכרים לצורך קבלת שירותים כלליים. ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "כעיר פלורליסטית ושוויונית המקבלת ומכילה את כולם, ראינו את הצעד הזה כצעד טבעי שעושה צדק עם רבים בעיר. נמשיך להכיל ולתת מקום וביטוי לכל האוכלוסיות בעיר".
יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה בתגובה כי "יותר ויותר רשויות מקומיות עושות את הדבר הנכון וממלאות את הוואקום הריק שמותירה הממשלה שממשיכה את האפליה הפסולה נגדנו. מדובר במגמה חסרת תקדים של שינוי מדיניות והבנה של צרכי הקהילה הגאה במרחב העירוני. מודים ומודות לעיריית ראשון לציון על הצעד החשוב ומקווים לראות רשויות מקומיות נוספות שמקדמות שוויון בעבור כולנו".