האנטישמיות באירופה הולכת וגוברת בזמן שהפעולה הקרקעית בעזה מעמיקה, וגם המחאות הפרו-פלסטיניות עולות שלב: הלילה רוססו מגני דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, ואף רוסס מגן דוד על מוסד פיננסי בבעלות יהודית. דבר דומה אירע בגרמניה, בתחילת המלחמה. במקביל, פעיל פרו-פלסטיני תועד מפזר עשרות עכברים בצבעי פלסטין בסניף מקדונלד'ס באנגליה. צפו בתיעוד.

בסך הכול, לא פחות מ-78 מגני דוד רוססו ברחובות פריז. תושב סיפר למשטרה כי זיהה אדם דובר ערבית מרסס כמה מהם. חקירה נפתחה בנושא, וטרם נעצרו חשודים.
קרים בומראן, ראש העיר סן-אור-סור-סיין שגם ברחובותיה רוססו מגני דוד, אמר כי הוא "מגנה בחריפות את המעשים הגזעניים והאנטישמיים הללו, ומביע תמיכה וסולידריות עם המשפחות שהן קורבנות של אותם מעשים".
הבוקר נורתה ונפצעה ברכבת בפרברי פריז אישה שלפי העדויות קראה כמה פעמים "אללהו אכבר" ואיימה על נוסעים. לפי גורם משטרתי, היא איימה לפוצץ את עצמה. מאז פתיחת המלחמה אירעו יותר מ-800 מקרי אנטישמיות בצרפת, ונעצרו יותר מ-400 בני אדם.

5 צפייה בגלריה
מגו דוד צויר על קיר בניין בפריז
מגו דוד צויר על קיר בניין בפריז
מגן דוד, על קירות בניינים בפריז
(צילום: Geoffroy Van Der Hasselt / AFP)
5 צפייה בגלריה
מגו דוד מויר על קיר בניין בפריז
מגו דוד מויר על קיר בניין בפריז
מאות מקרי אנטישמיות בצרפת מפתיחת המלחמה
(צילום: Geoffroy VAN DER HASSELT / AFP)
5 צפייה בגלריה
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
גם בכניסה למוסד פיננסי בבעלות יהודית
במקביל, כאמור, פעיל פרו-פלסטיני פיזר אתמול בסניף מקדונלד'ס בבירמינגהאם שבבריטניה עשרות עכברים שרוססו בצבעי אדום, ירוק, לבן ושחור. בסרטון שהופצו ברשתות נראה גבר מחזיק ב"לוחיות רישוי" שעליהן נכתב "לשחרר את פלסטין", עם הגעתו לסניף.
הוא עטה על ראשו את דגל פלסטין, ואז הוציא מהבגאז' קופסה ענקית ובה העכברים, לפני שפיזר אותם במסעדה. "לשחרר את פלסטין, להחרים את ישראל", קרא, ודרש להחרים את מקדונלד'ס ואת סטארבקס ודיסני, על תמיכתם לכאורה בישראל. במקדונלד'ס אישרו כי "כמה עכברים" שוחררו בתוך המסעדה, ואמרו כי בינתיים המקום "חוטא במלואו".
5 צפייה בגלריה
תיעוד: פרו פלסטינים משליכים עשרות עכברים צבועים בצבעי דגלי פלסטין בסניף מקדונלדס בברימינגהאם, בריטניה
תיעוד: פרו פלסטינים משליכים עשרות עכברים צבועים בצבעי דגלי פלסטין בסניף מקדונלדס בברימינגהאם, בריטניה
העכברים שפוזרו בסניף
גם בארצות הברית התגברו בשבוע האחרון ההפגנות נגד ישראל, וגם בהן בולטים מוטיבים אנטישמיים. שריפת דגלי ישראל, שלטים עם דימויים אנטישמיים, צלבי קרס וקריאות להשמיד את ישראל הפכו נפוצים יותר ויותר, וכמה מההפגנות הפכו מוקד לעימותים אלימים.
בשבת האחרונה יותר מ-7,000 מפגינים פרו-פלסטינים צבאו על רובע ברוקלין בניו יורק, וחסמו למשך כמה שעות את התנועה על גשר ברוקלין, אחד מנתיבי התחבורה המרכזים בעיר. הם הניפו שלטים עם סיסמאות כמו "ציונות היא טרור" ו"ביידן מממן רצח עם". חלקם טיפסו על עמודי הגשר וקראו "מהנהר לים, פלסטין תהיה חופשית".
בבית הלבן גינו את התופעה ואת העלייה במספר התקריות האנטישמיות בארצות הברית מתחילת המלחמה. "כשיהודים מאוימים - בקמפוסים או בכל מקום - בגלל אמונותיהם או זהותם, או כשישראל מסומנת בגלל שנאה אנטי-יהודית - זו אנטישמיות. זה לא מקובל״, אמרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר.