יום אחרי שמשרד הבריאות אישר לחסן בני 40 ומעלה, קופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו בצהריים (רביעי) כי ניתן להזמין תור לחיסון קורונה גם מגיל 35. תחילה הצליחו מבוטחים של הכללית שהם מתחת לגיל 35 להירשם, אך בקופה הבהירו כי המערכות נפתחו "כדי לא לבזבז יכולות חיסון של מעל 100 אלף ביום".
זוהי הפעם השנייה תוך יומיים שקופות החולים מוציאות הודעות ללא הודעה קודמת של משרד הבריאות. בעקבות ההודעות ערך מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי שיחה עם מנכ"לי קופות החולים, שבה ביקש מהם לחזור בהם ולחסן רק על פי הנחיות המשרד. בעקבות זאת נמסר מכללית כי האפשרות לזימון תור לחיסון עבור בני 40-35 תיסגר בקרוב.
3 צפייה בגלריה
לירון מתתיהו מתחנסת
לירון מתתיהו מתחנסת
לירון מתתיהו מתחנסת
(צילום: דוברות לאומית )
3 צפייה בגלריה
חיסון קורונה פייזר בית חולים ברזילי אשקלון
חיסון קורונה פייזר בית חולים ברזילי אשקלון
חיסון קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: AFP)
בינתיים אמרו בכירים במשרד ל-ynet כי הערב תתקיים ישיבת חיתוך מצב באשר למבצע החיסונים, שבה עשויה להתקבל החלטה על פתיחת מבצע החיסונים באופן גורף לכלל האוכלוסייה מגיל 16. הכיוונים המסתמנים להחלטה שצפויה להתקבל בתום הישיבה הערב: פתיחה של מבצע החיסונים לכלל האוכלוסייה באופן גורף, פתיחה לתלמידי התיכון בגיל 16 עד 18 או השארת מבצע החיסונים בקבוצות התעדוף הנוכחיות, ללא שינוי. במקביל, קופות חולים התחילו לחסן היום נשים בהיריון מתחת לגיל 40.
ראש צוות המומחים של "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, אמר בראיון לאולפן ynet כי "צריך כל הזמן לזכור ששליש מהאוכלוסייה מתחת לגיל 16 לא מתחסן, וממשיך להפיץ את המחלה. לפחות 30%-20% מהאוכלוסייה, גם במקרה הטוב, לא יתחסנו וימשיכו להפיץ את המחלה. זה יותר קשה עם הנוכחות של הזן הבריטי, שהפך להיות הזן הדומיננטי. בעוד כמה שבועות אנחנו נגיע למצב שהוא הזן העיקרי שמדביק אנשים מדי יום בישראל".
בליצר נשאל אם בחודש מרץ, כשישראל תגיע למצב של 5-4 מיליון מחוסנים, יהיה ניתן לפתוח את המשק, והשיב: "אין ספק שנוכל לפתוח הרבה יותר ונוכל לקחת הרבה יותר סיכונים מחושבים, ולא נצטרך לחיות מסוגרים כמו שאנחנו עכשיו. זאת תהיה סיטואציה אחרת. יהיה שינוי דרמטי, אבל הוא לא יהפוך את הסיכון לאפסי. נצטרך לשמור, אבל פחות. החיים יוכלו להתקיים, המשק יתקיים, החברה ואולי אפילו גם חלקים מסוימים בתרבות, אבל עם מסכות וריחוק".

הבוקר הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי קצב החיסונים היומי חצה את ה-200 אלף. "זה הקצב לנצח את המוטציה", אמר אדלשטיין. "כבר 550 אלף איש חוסנו גם בחיסון השני. 2,272,000 חוסנו בחיסון הראשון".
על פי נתוני הערכת המצב של משרד הבריאות מהבוקר, עד כה חוסנו 77% מבני ה-60 ומעלה. בקרב קבוצת הגילים 39-30 התחסנו 16%, ובקרב בני ה-40 עד 49 שכבר יכולים להתחסן על פי ההנחיות התחסנו 30%. בקרב בני 50 עד 59 התחסנו 51%. עד כה ניתנו 2.8 מיליון חיסונים בסך הכול ל-2.3 מיליון מתחסנים. בקופת החולים כללית התחסנו במנה השנייה עד כה 232 אלף, במכבי 127 אלף, במאוחדת 38 אלף ובלאומית 34 אלף.
3 צפייה בגלריה
המרכז בראשון לציון
המרכז בראשון לציון
הורידה את גיל המתחסנים ללא תיאום. כללית
(צילום: עידו ארז)

שני קציר, מנהלת סיעוד ואחראית המוקד לחיסוני קורונה בכללית, אמרה היום במשדר הבוקר של אולפן ynet כי מורגשת היענות גבוהה מצד האוכלוסייה הצעירה יותר. "אתמול והיום הגיעו המון נשים בהיריון בגלל העלייה בתחלואה. הרשימות מלאות ואנחנו עובדים מאוד מסודר. עושים את כל המאמצים לקבל אותן כמה שיותר מהר ולמנוע התקהלות".
סגן שר הבריאות יואב קיש אמר היום כי 8,511 ישראלים אובחנו אתמול עם קורונה. לפי הנתונים, מדובר ב-9.2% מ-92,709 הבדיקות שנערכו אתמול. בבתי החולים מאושפזים 1,113 חולים במצב קשה. מספר המונשמים הגיע לשיא של 308. אתמול מתו 21 חולים מקורונה, ומניין המתים מפרוץ המגפה עומד כעת על 4,142 בני אדם. משרד הבריאות עדכן בדיעבד את הנתונים, ועולה מהם כי מתחילת החודש מתו מקורונה 798 בני אדם - ממוצע של 42 מתים ביממה. אם קצב זה יימשך, עד סוף החודש יעמוד מספר המתים מתחילתו על כ-1,300.
אמש אישרה הממשלה את הארכת הסגר השלישי המהודק בעשרה ימים. לפיכך, ההגבלות החמורות שהיו אמורות לפוג אחרי שבועיים, ביום חמישי הקרוב, יימשכו עד יום ראשון 31 בינואר בחצות. במקביל הוחלט כי תחול חובת הצגת בדיקת קורונה שלילית 72 שעות לפני המראה מחו"ל לישראל.