2 צפייה בגלריה
יישאר בכלא, בינתיים. ניסו שחם
יישאר בכלא, בינתיים. ניסו שחם
יישאר בכלא, בינתיים. ניסו שחם
(צילום: אוהד צויגנברג)
בניגוד לעמדת הפרקליטות והרשות לשיקום האסיר (רש"א), ועדת השחרורים של כלא צלמון קיבלה היום (חמישי) את בקשתו של ניצב בדימוס ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ואישרה את שחרורו המוקדם.
הרשות לשיקום האסיר, יש לציין, מצאה את שחם בלתי מתאים לתוכנית שיקומית, וסירבה לבנות עבורו תוכנית כזאת כיוון שלא הודה בצורך לטפל בעבירות שביצע. עם זאת כאמור ועדת השחרורים החליטה לקבל את בקשתו של שחם לשחרורו המוקדם.
"האסיר הביע חרטה מלאה על כל מעשיו, לקח אחריות עליהם והסביר בין היתר כי לא קיבל את עמדת הרשות לשיקום האסיר, התנהגותו בכלא הייתה תקינה", נכתב בין היתר בנימוקי ועדת השחרורים. "אין לתת משקל מכריע לכך שהאסיר לא הביע נזקקות טיפולית בפני נציג רש"א ואין להסיק מכך שהאסיר לא יוכל להיתרם מהתוכנית השיקומית שהושגה".
עוד נכתב כי "האסיר היה משוחרר למעלה מעשור מאז ביצוע העבירות ועד לתחילת מאסרו, ולא נטען שבתקופה זו עבר עבירה כלשהי. שוכנענו שהאסיר מתחרט על מעשיו, לקח אחריות וגורם ההרתעה הן של ההליך המשפטי והן של ריצוי מאסר בפועל, יש בהם כדי להפחית במידה מספקת את מסוכנתו של האסיר לציבור וזאת בנוסף לקביעה לפיה מסוכנתו המינית נמוכה. לכך יש להוסיף את האינטרס הציבורי לפיו האסיר ישוחרר בתנאים, בפיקוח, בטיפול ובמעקב הוועדה ולא ישוחרר בעוד חודשים ללא תנאים כלשהם".
הוועדה קבעה כי שחם ישהה במעצר בית מהשעה 22:00 ועד לשעה 06:00 בבוקר ויתייצב בתחנת המשטרה הקרובה למגוריו אחת לשבועיים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד חן מאירי
עו"ד חן מאירי
עו"ד חן מאירי
(צילום: גליה פלד)
בחודש שעבר נחשפה ב-ynet בקשתו של שחם לקיצור שליש שהתבססה על היותו אסיר ללא בעיות משמעת. ברשות לשיקום האסיר לא הסכימו לבנות עבורו תוכנית ייעודית לצאתו מהכלא, כיוון ששחם לא הודה בצורך לטפל בעבירות שביצע. בפרקליטות הגישו בקשה לעיכוב הביצוע - ובכל מקרה שחם לא ישתחרר לפני סוף החודש מהכלא.
פרשת ניצב שחם הייתה מהמטלטלות שידעה משטרת ישראל, היא נחקרה ממושכות ע"י מח"ש ובשנת 2013 נפתח משפטו שנמשך מספר שנים. בסיומו הוא הורשע בהפרת אמונים והטרדה מינית. בעקבות זאת גזר עליו בית המשפט המחוזי מאסר בפועל, ובקשתו לערער על פסק הדין נדחתה בבית המשפט העליון.
עו"ד חן מאירי שמייצגת את ניסו שחם, מסרה בתגובה: "הצדק נעשה סוף סוף. ניסו שחם הוא קצין משטרה עתיר זכויות שנפל קורבן לעינוי דין של עשר שנים. אם הוא לא היה קצין משטרה בכיר מעולם לא היה מוגש כתב אישום בתיק הזה. ההחלטה מנומקת ומקצועית ובמידה ויהיה ערעור נתמודד מולו בבית המשפט".