נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החליט להעניק חנינה לאלפי אמריקנים שהורשעו בבתי משפט פדרליים בעבירות קלות של החזקת קנאביס. מדובר בצעד דרמטי של הממשל האמריקני בדרך לאי-הפללה של משתמשים בקנאביס - אחת מהבטחות הבחירות של ביידן והמפלגה הדמוקרטית.
הנשיא ביידן קרא אמש (יום ה') למושלים במדינות ארה"ב ללכת בעקבותיו ולהעניק גם כן חנינות למורשעים בהחזקה "קלה" של קנאביס (כמות שעל פי רוב לא עולה על 20 גרם). הרוב המכריע של המורשעים בהחזקת קנאביס נשפטו בבתי משפט במדינות ארה"ב ולא בבתי משפט פדרליים.
בהצהרתו אמר ביידן שהצעד משקף את עמדתו כי "אף אחד לא צריך להיות בכלא רק בגלל שימוש או החזקה של מריחואנה". לפי הבית הלבן נכון להיום אין בבתי הסוהר הפדרליים אף לא אסיר אחד שנכלא רק בגלל שימוש בקנאביס - אך ביידן מאמין כי החלטתו להעניק חנינה תסייע לאלפי מורשעים להתגבר על מכשולים שעד כה עמדו בפניהם.
הנשיא האמריקני הסביר כי בארה"ב "יש אלפי אנשים שיש להם הרשעות פדרליות על החזקת מריחואנה", וכתוצאה מכך מקומות שונים ברחבי ארה"ב עלולים למנוע מהם פרנסה, דיור או הזדמנויות בתחום החינוך. "הצעד שלי יעזור להקל על ההשלכות הנלוות מהרשעות שכאלה", הצהיר.
2 צפייה בגלריה
מגדלים קנאביס בארה"ב
מגדלים קנאביס בארה"ב
מגדלים קנאביס בארה"ב. "לא צריך להיות בכלא רק בגלל שימוש או החזקה של מריחואנה", אמר ביידן
(צילום: AP)
ביידן אמר שעד כה הוגדרה המריחואנה בחוק הפדרלי כסם מסוכן כמו הרואין ו-LSD, וכי הוא הנחה את הממשל האמריקני לשנות את ההגדרה הזאת. נשיא ארה"ב ציין כי עם זאת יש להמשיך את ההגבלות הקיימות על סחר ושיווק של קנאביס ומכירתו לקטינים.
הודעתו של ביידן צפויה לספק את האגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית, לקראת בחירות האמצע שיהיו בארה"ב בחודש הבא – שבהן ינסו הדמוקרטים לשמור על הרוב בקונגרס.
פורסם לראשונה: 22:22, 06.10.22