2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בתל אביב
חיסון קורונה בתל אביב
נוסעים בטיסת חילוץ. ארכיון
(צילום: אייל שבירו)
כניסתם של 20 חרדים מארצות הברית שנחתו בצהריים (ד') בנמל התעופה בן גוריון סורבה על ידי נציגי רשות האוכלוסין וההגירה לאחר שהתגלה כי הגיעו ארצה עם אישורים מזויפים של ועדת החריגים הדרושה לשם כניסה לישראל. גורם בנמל התעופה אמר ל-ynet כי מאז סגירת השמיים ב-26 בינואר תעשיית הזיופים נמצאת בעיצומה - בין היתר בגלל הקושי הרב להשיג אישורים מוועדת החריגים וירידה דרמטית במספר הטיסות לישראל.
על חלק מהמסמכים הופיעה חתימתו המזויפת של אמנון שמואלי, מנהל אשכול נתב"ג ברשות ההגירה והאוכלוסין. בעקבות האישורים המזויפים, משפחה אמריקנית בת 13 נפשות תגורש עוד הלילה לארצות הברית, ואילו לגבי משפחה נוספת, בת שבע נפשות, ההתנהלות עדיין נבחנת מאחר שהאם ישראלית.
2 צפייה בגלריה
נמל התעופה בן גוריון נתב"ג שומם אחרי סגירתו מחשש ל מוטציה מוטציות קורונה
נמל התעופה בן גוריון נתב"ג שומם אחרי סגירתו מחשש ל מוטציה מוטציות קורונה
נמל התעופה בן גוריון
(צילום: AP)
שלומי, שהגיע לישראל עם טיסת UA90 של חברת יונייטד יחד עם 240 נוסעים נוספים, מחה על כך שהוא נאלץ להמתין כשבועיים עד שקיבל את האישור המיוחל לחזור למשפחתו בישראל. "הגשתי שלוש בקשות עד שאישרו לי לחזור מנסיעת העבודה", אמר. "התברר לי אחרי שבוע ששתי בקשות שלי הלכו לאיבוד בזמן שהוועדה עברה מהמשרד לשיתוף פעולה אזורי למשרד התחבורה. נאלצתי להמתין, להגיש מסמכים שוב ושוב ולהיאבק על כרטיס טיסה - בזמן שקבוצה של אנשים אחרים עושה קומבינות ומזייפת. אם הם זייפו את מסמכי ועדת החריגים, מי יכול להבטיח שהם לא זייפו גם את טפסי בדיקות הקורונה? זאת שערורייה".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי "בטיסת יונייטד שנחתה מניו יורק הגיעו 2 משפחות. משפחה אחת של אזרחים זרים, בת 13 נפשות, הציגו אישורים מזויפים של ועדת החריגים וכניסתם מסורבת. הם מתוכננים לעלות על טיסה חזרה עוד הלילה. משפחה שנייה עם אם ישראלית, אב זר ושישה ילדים, הגיעה גם היא עם אישורים מזויפים. הנושא מטופל נקודתית בהתאם לנתונים שלהם. כך או כך הוזעקה משטרה לטפל בזיוף המסמכים - מה שמהווה עבירה פלילית".
רק אתמול עודכנו עשרות נוסעים בטיסת חילוץ של אל על מניו יורק על כך ששהו בטיסה עם 11 חולי קורונה מאומתים, אף שלפני העלייה למטוס היו צריכים להציג בדיקות שליליות.