החלטה מאחורי הגב של השר הרלוונטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ב') להסכמה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין שתלמידי כיתות ז'-י' יחזרו ללימודים פרונטליים בבתי הספר רק ביום ראשון הקרוב, ולא בהמשך השבוע הנוכחי כפי שנתניהו הצהיר אתמול במסיבת עיתונאים. "אנחנו רוצים להמשיך בפתיחת מערכת החינוך", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אנחנו רוצים לאפשר פתיחה של כיתות ז'-י' בערים עם אחוז מתחסנים גבוה".
1 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין בנימין נתניהו יואב גלנט
יולי אדלשטיין בנימין נתניהו יואב גלנט
אדלשטיין, נתניהו וגלנט
(צילום: אלכס קולומויסקי, מארק ישראל סלם, הדר יואביאן)
נתניהו לא עדכן את שר החינוך יואב גלנט בשינוי עמדתו. זמן קצר לפני כן ציין שר החינוך גלנט לקראת ישיבת הממשלה שאמורה לעסוק בין היתר בנושא כי משרדו ערוך ומוכן להחזיר את תלמידי כיתות ז'-י' בערים הירוקות, הצהובות והכתומות הבהירות כבר ממחר.
לדברי השר גלנט, "אני מקווה ומאמין כי הממשלה תאמץ היום את הצעתי לחזרה מיידית אל בתי הספר. נשלב ידיים עם התלמידים, ההורים וצוותי ההוראה כדי להחזיר את התלמידים אל בתי הספר". בסופו של דבר התקבלה כאמור החלטה אחרת. שר הבריאות אדלשטיין ציין כי בגלל הפרות חג הפורים והעלייה במקדם ההדבקה ל-1, משרדו לא יתפשר על הקלות נוספות במערכת החינוך לפני יום ראשון.

כשנשאל על כך שהילדים אינם יכולים להתחסן, אמר גלנט הבוקר באולפן ynet כי "אין הדבקה עודפת בבתי הספר, זה המקום היחיד באמת שבו מקפידים על ההוראות כרוחן וכלשונן - שמים מסכות, שומרים על מרחקים, אוורור והיגיינה. גם כאשר מתגלה מקרה, ב90% זה מקרה שהובא מבחוץ, או היחיד בכיתתו קרי הוא לא מספיק להידבק ולהדביק. זה המצב בבתי הספר וזה תואם את מה שקורה בעולם. אני קורא היטב את דוחות ה-CDC האמריקני, שומע מה אומר (אתוני) פאוצ'י - כשהסביבה רגועה ואין יותר מדי הדבקות, גם בתי הספר רגועים".
בהתייחסו לאפשרות שמהלך החזרת תלמידי כיתות ז'-י' לבתי הספר תוקדם, אמר השר גלנט: "אנחנו במשרד החינוך עקבנו בחודש פברואר יום אחרי יום על מה שקורה במערכת החינוך אצל תלמידים שנמצאים בבית הספר, ואצל כאלה שלא נמצאים. התחלואה בקרב תלמידי כיתות ד' בערים שלומדות, ירוקות וצהובות, ואצל תלמידי כיתות ז' שנמצאים בבית - זהה לחלוטין באחוזים, קרי כמות מאומתים פר עשרת אלפים. זהות מוחלטת שכבות הגיל הללו. המשמעות היא שהתחלואה היא מראה של סביבתה ולא נוצרת בבתי הספר לכן חייבים להחזיר אותם. אנחנו מוכנים לעשות את זה כבר מחר".
משרד החינוך פרסם היום לראשונה את נתוני עובדי החינוך וההוראה שקיבלו חיסון נגד קורונה. מהנתונים שמתבססים על בסיס איסוף הפרטים במשרד הבריאות עולה כי 55% מהמורים חוסנו, והשיעור של המורים שחוסנו בצירוף המורים שהחלימו מקורונה מסתכם ב-66%.

פתיחת המסעדות וגני האירועים תידחה?

הממשלה התכנסה אחר הצהריים כדי לקבל החלטות בשורת נושאים הקשורים להסרת מגבלות נוספות על המשק. פרט לנושא כיתות ז'-י' שכבר הוכרע, ידונו השרים בפתיחת מסעדות, בתי קפה וגני אירועים. במשרד הבריאות מבקשים לדחות בשבוע את פתיחת המסעדות וגני האירועים שתוכננה לתחילת השבוע הבא.
במהלך הישיבה ידונו השרים גם בוועדת החריגים לבחינת הבקשות לכניסה לישראל דרך נמל התעופה בן גוריון. השרים יכריעו אם לפזר את הוועדה וממתי, והאם כל החוזרים לארץ מחו"ל לא יצטרכו לשהות במלוניות אלא יישלחו לבידוד ביתי עם אכיפה קהילה. משרד הבריאות מתנגד לכך ומזהיר מייבוא מוטציות מסוכנות.