אתמול הם השתתפו בהלוויית בוגר בית הספר דן ווידנבאום, שנפל בלחימה בעזה. היום (שני) חמישה תלמידים מקריית החינוך אמי"ת כפר בתיה ברעננה נפצעו בפיגוע בעיר, שבו נרצחה עדנה בלושטיין, בת 79 מרעננה, ועוד 18 נפצעו, בהם ארבעה באורח קשה. המנהל וצוות המחנכים הגיעו לבתי החולים שניידר ואיכילוב כדי לבקר את התלמידים. יתר הפצועים מאושפזים בבתי החולים שיבא ומאיר.
1 צפייה בגלריה
עדנה בלושטיין
עדנה בלושטיין
הנרצחת בפיגוע, עדנה בלושטיין

המחבלים שנעצרו הם אחמד זידאת, בן 24 מבני נעים, וקרוב משפחתו מוחמד זידאת, בן 44. שניהם שוהים בלתי חוקיים מהיישוב בני נעים שסמוך לחברון. מוחמד זידאת החל לעבוד לפני חודש במכון שטיפת רכבים ברחוב היצירה ליד זירת הפיגוע, ושכר יחד עם בן משפחתו יחידת דיור בסמוך. המעסיק במכון השטיפה נעצר אף הוא.
למעשה, שני המחבלים ביצעו את הפיגוע במקביל. הם גנבו שני רכבים מהמכון - אחד מהם יצא לכיוון רחוב אחוזה והשני לכיוון רחוב החרושת. אחד מהם הוציא אישה מרכבה ברחוב החרושת והחל לדרוס שם. קרוב משפחתו דרס ברחוב אחוזה, שם נרצחה האישה. לאחר הפיגוע, פעלו כוחות צה"ל בבני נעים, והחלו בסריקות ובתחקור חשודים ובני משפחה.
סלמון בולג (16), שנפצע בפיגוע, סיפר: "יצאתי מבית הספר לכיוון תחנת האוטובוס. קו 1 לא הגיע, אז הלכנו קצת למטה לבית לוינשטיין. יש שם כל יום המון מבוגרים וילדים קטנים. כשהייתי שם ראיתי פתאום אוטו לבן נוסע במהירות של 60 קמ"ש. הוא נסע ממש מהר לכיוון שלי, הייתי עם המון ילדים".


"ראיתי אותו, וקפצתי לצד", הוא הוסיף. "ידעתי שזה היה פיגוע. אחרי שקפצתי לשיחים, האוטו עלה על הרגל שלי ושבר אותה. ראיתי המון אנשים על הרצפה, דם, האוטו היה הרוס. אחר כך המשטרה הגיעה, היה שם ממש בלגן".
אילן מרכין (17), תלמיד כיתה י"א שמאושפז אף הוא בשניידר, הוסיף: "הייתי בתחנת האוטובוס עם החברים, בדקתי את מוביט בטלפון, והדבר הבא שאני זוכר זה אותי משתטח על הרצפה. כנראה התעלפתי. נפצעתי ברגל, במותניים ובעוד מקומות". אילן, שעלה לאחרונה לארץ, אמר: "אני מרגיש חלק מעם ישראל, רוצה להיות פה".

בין הכוחות הראשונים שהגיעו לאחת מזירות הפיגוע היו האחים צבי ואברהם רוזובסקי, נהג אמבולנס וחובש מארגון "איחוד הצלה" שגרים באלעד ובירושלים. "היינו בדרכנו לפגישה ברחוב קרן היסוד. ברשת של הארגון התקבל דיווח על פיגוע ברחוב אחוזה. הגענו ראשונים, וראינו בתחנת האוטובוס 10 אנשים ששכבו על הרצפה. חלקם צעקו 'עזרה, עזרה, בואו לפה'", סיפרו.
"אחי צעק לי שיש אישה שנפצעה קשה מאוד. הפגיעות שלה היו קשות מאוד, היא נפצעה אנוש. עשינו לה חוסם עורקים והחייאה, ולצערנו היא נפטרה אחר כך בבית החולים. היו פצועים קשים, ניסינו להרגיע אותם ועזרנו בפינוי. הגיעו הרבה כוחות שהעבירו את הפצועים לבתי חולים להמשיך טיפול. זו הייתה זירה קשה מאוד - ילדים, מבוגרים. זה הזכיר לי את הזירה שבה הייתי לפני כמה שנים בפיגוע באלעד. היו הרבה תלמידי בית ספר, היה ממש קשה לראות את זה. המחבל פשוט עלה עליהם בתחנת האוטובוס מול בית לוינשטיין".