2 צפייה בגלריה
גבר טבע בחוף דור
גבר טבע בחוף דור
זירת הטביעה בחוף דור
(צילום: דוברות מד"א )
שבת של אסונות: בחופי הים התיכון טבעו למוות שני גברים, במדבר יהודה נפצע רוכב אופניים ונהרג.
הגבר, בן 62, נפגע במהלך רכיבה בשטח פתוח בדרום מדבר יהודה סמוך לים המלח. הדיווח על המקרה התקבל בשעה 14:50 במוקד מד"א במרחב נגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו במקום טיפול רפואי לרוכב, ולאחר פעולות החייאה קבעו את מותו.
פראמדיק מד"א אורי דדון סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לכניסה לשטח והלכנו מרחק של כשני קילומטרים עם הציוד הרפואי עד שהגענו לרוכב שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי הטיפול הרפואי הצטרף אלינו צוות רפואי מוסק של הצבא ולצערנו לאחר פעולות החייאה נאלצנו יחד עם הרופא לקבוע את מותו".
מוקדם יותר טבע למוות גבר כבן 70 היום בצהריים בחוף לא מוכרז בין חוף ימית לחוף זבולון שבקריית ים. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה, אך שם נקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
טביעה חוף ים לא מוכרז ב קריית חיים ב חיפה
טביעה חוף ים לא מוכרז ב קריית חיים ב חיפה
הגבר בקריית ים טבע בחוף בלי מציל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובש בכיר במד"א כרמל יהונתן קרבחל סיפר על הטביעה בקריית ים: "הגענו עם ניידת טיפול נמרץ לטיילת ואזרחים סימנו לנו מרצועת החוף הלא מוכרזת שאין בה מציל. הגבר שנמשה מהים על ידי עוברי האורח שכב על החול כשהוא ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל מתן מכות חשמל, הכנסנו את הגבר לניידת ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך ביצוע החייאה כשמצבו קריטי".
כשלוש שעות לאחר הטביעה בקריית ים גבר נוסף, כבן 50, טבע למוות - הפעם בחוף דור. פראמדיק מד"א ליאור אלמקייס סיפר: "הגענו לחוף המוכרז וחברנו למציל ולחובש של החוף שביצעו פעולות החייאה בגבר שנמשה מהים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, אבל לצערנו בסופן נקבע מותו".
שעה קלה חלפה - ועוד טביעה, במקרה זה בחוף הכרמל שבחיפה. אישה כבת 65 חולצה במצב קשה כשהיא מונשמת ופונתה לרמב"ם.
מתחילת עונת הרחצה ב-20 במרץ ועד היום העניקו החובשים והפראמדיקים של מד"א טיפול רפואי ל-58 בני אדם שטבעו בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי המים. על פי הנתונים, חמישה טבעו למוות. מצבם של ארבעה נוספים הוגדר אנוש, ומצבם של שניים הוגדר קשה. השאר נפגעו באורח בינוני וקל.
פורסם לראשונה: 14:15, 12.06.21