נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי צוותי חילוץ הצליחו לאתר בחיים ארבעה ילדים, בהם פעוט בן 11 חודשים, שנעלמו בג'ונגל באמזונס אחרי שהמטוס הקל שבו נסעו התרסק שם לפני יותר משבועיים. שרידי המטוס, ובהם הטייס ההרוג, נמצאו בלילה שבין שני לשלישי, וזמן קצר אחר כך נמצאו גופותיהם של שני מבוגרים נוספים, בהם אמם של ארבעת הילדים. ממצאים שהתגלו לא הרחק מהמטוס נתנו סיבה להאמין שלפחות חלק מילדיה שרדו בשבועיים וחצי שחלפו מאז, ואחרי חיפושים קדחתניים הם נמצאו הלילה.

3 צפייה בגלריה
קולומביה 4 ילדים נעדרים ב ג'ונגל אמזונס אחרי התרסקות מטוס
קולומביה 4 ילדים נעדרים ב ג'ונגל אמזונס אחרי התרסקות מטוס
המטוס המרוסק ובקבוק התינוק שנמצא בקרבת מקום. המחלצים העריכו: לפחות אחד בחיים
(צילום: AFP PHOTO / COLOMBIAN ARMY)
3 צפייה בגלריה
קולומביה 4 ילדים נעדרים ב ג'ונגל אמזונס אחרי התרסקות מטוס מספריים שנמצאו בשטח
קולומביה 4 ילדים נעדרים ב ג'ונגל אמזונס אחרי התרסקות מטוס מספריים שנמצאו בשטח
המספריים שנמצאו בשטח. הילדים לא היו במטוס
(צילום: AFP PHOTO / COLOMBIAN ARMY)
גיליהם של ארבעת הילדים שאחריהם התנהלו החיפושים הם 11 חודשים, ארבע, תשע ו-13, והם בני הקבוצה הילידית אויטוטו. העובדה שהם עדיין בחיים פירושה כנראה שהם הסתובבו לבדם ביער העבות והמסוכן במשך 16 יום. מדובר ביער שורץ חיות בר, שבו עצים בגובה של עד 40 מטרים וגשם שוטף שיורד לאורך חלק גדול משעות היממה. כל אלה הקשו מאוד את החיפושים אחריהם.
מטוס הססנה 206 שבו היו הילדים נעלם מהמכ"ם ב-1 במאי בסמוך לעיר סאן חוסה דל גואביארה, שבה היה אמור לנחות. הוא נעלם זמן קצר אחרי שהטייס דיווח על תקלה במנוע, ורק אחרי שבועיים אותר מרוסק, באזור מבודד שהגישה אליו קשה למדי.
כשהמחלצים גילו שהילדים אינם נמצאים במטוס הם פתחו בסריקות באזור, ואז גילו מחנה מאולתר עשוי ממקלות וענפים, ובנוסף מצאו חפצים אישיים ותפוח שנאכל בחלקו. בעקבות זאת הודיעו כי הם מעריכים שלפחות אחד הילדים שרד. הלילה התברר כי כל הארבעה בחיים.
יותר מ-100 חיילים, בסיוע כלבי גישוש ושלושה מסוקים, השתתפו במבצע החיפושים, שקיבל את שם הקוד "תקווה". ממכשיר כריזה שהותקן באחד המסוקים הושמעו הודעות מסבתם של הילדים, ובהן היא קראה להם להישאר במקומם כדי שאפשר יהיה למצוא אותם.
פורסם לראשונה: 23:55, 17.05.23