שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה היום (ה') ליו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בבקשה לקרוא לאזרחי ישראל להתחסן נגד קורונה. זאת, בעקבות דברי חברי מפלגתו יוליה מלינובסקי ואלי אבידר, לפיהם אינם מתכננים להתחסן.
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ישראל ביתנו יולי אדלשטיין פגישה כנסת
אביגדור ליברמן ישראל ביתנו יולי אדלשטיין פגישה כנסת
ליברמן ואדלשטיין
(צילום: יואב דודקביץ)
"בימים האחרונים היו מקרים של הפצת פייק ניוז וקריאות לא להתחסן מצד ח"כים של ישראל ביתנו. הייתי רוצה להבין מיו"ר מפלגתם, אביגדור ליברמן, אם זו עמדה מגובשת של הסיעה והמפלגה. אם לא, אבקש להצטרף לקריאה לאזרחי ישראל להתחסן כדי לנצח יחד את המגפה", כתב אדלשטיין בטוויטר.
כעבור חצי שעה השיב לו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בציוץ משלו. "בעניין החיסונים אין משמעת מפלגתית או סיעתית", כתב. "כל אדם בהתאם לגילו, מצב בריאותו והתייעצות עם רופאיו ישקול היטב כיצד לפעול. כמו שכבר אמרתי בריאיון מצולם לפני שבועיים, אני מתכוון להתחסן אך לא מתכוון להטיף מוסר בנושא לאף אחד".
מוקדם יותר היום אמרה ח"כ מלינובסקי בראיון לרדיו 103 כי "אני מרגישה שמשתמשים בחיסונים לצרכים פוליטיים. הנושא הזה חשוב מדי בשביל שיעשו בו שימוש פוליטי. אני בעד חיסונים, אבל לא מתכוונת להתחסן נגד הקורונה. אני רוצה שנערוך דיון בנושא בוועדת קורונה".
ח"כ אלי אבידר הודיע כבר לפני כשבוע שאינו מתכוון להתחסן. "יש לי הרבה מה להגיד על הקמפיין הזה שמתחילים להלחיץ את המדינה ורוצים לחסן את כל מי שזז בשעה שלא צריך ויש לחסן רק אנשים בקבוצת סיכון. אני אומר לך שאני לא אתחסן ואגיד לך גם למה – אני לא באוכלוסיית סיכון, אני לא חושש, אני מרגיש בריא, אני שומר על בריאותי, אז למה אני צריך להתחסן?".