בן 67 מנס ציונה הואשם בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בגין משיכת כספי הביטוח של חמותו המנוחה במשך עשרות שנים.
בכתב האישום שהוגש באחרונה על-ידי איילת קדוש מפרקליטות מחוז דרום, סלים אבו זעילה הונה במשך 32 שנים את הביטוח הלאומי וגנב הקצבאות של חמותו. סכום ההונאה עמד על קרוב ל-900 אלף שקלים, אבל בשל התיישנות התיק, לא ניתן היה להאשים אותו במלוא הסכום שנגנב ואבו זעילה הואשם בקבלה של כ-340 אלף שקל.
הפרשה התגלתה לאחר שבטקס לאזרחים ותיקים שציינו יום הולדת מאה, נעשתה פנייה לאם רעייתו של אבו זעילה, על מנת להזמינה לאירוע, אז הסתבר לביטוח הלאומי כי נפטרה לפני 32 שנים ושחתנה משך כל העת את קצבת השארים שלה.
1 צפייה בגלריה
משרד הרווחה משרד הקליטה
משרד הרווחה משרד הקליטה
(צילום: אלכס גמבורג)
לפי כתב האישום חמותו של הנאשם, חלימה אל-קורען, ילידת שנת 1919, התגוררה עם בעלה ביישוב כסייפה. לאחר פטירתו בסוף שנות ה-70 החלה לקבל קצבת שארים לחשבון הבנק שלה מדי חודש. בנוסף, החלה לקבל תוספת השלמת הכנסה.
לאחר שבתה התחתנה, עברה אל-קורען להתגורר עם הזוג בנס ציונה והחתן הוגדר כבעלים משותף בחשבון בנק שפתחה בעיר. ב-1986 נפטרה אל-קורען ונקברה ביישוב כסייפה, אך דבר מותה לא דווח לרשויות, בהם משרד הפנים והמל"ל.
הנאשם קיבל לחשבון המשותף מדי חודש את קצבאות השארים והבטחת ההכנסה ששולמו לאל-קורען במשך 32 שנה.
מיד עם היוודע דבר המרמה, הופסקו תשלומי הקצבאות. בפרקליטות ציינו כי הנאשם קיבל במרמה בנסיבות מחמירות, במשך 32 שנה, מדי חודש בחודשו את הקצבאות שהגיעו למנוחה, בסכום כולל של 891,411 שקלים. כפי שצוין, בשל התיישנות העבירה ניתן היה לייחס לו רק את המרמה ב-10 שנים האחרונות.