תייר יהודי-אמריקני נעצר הבוקר (חמישי) בחשד שהשחית פסל של ישו בכנסיית התחנה השנייה בעיר העתיקה בירושלים. לדברי הכנסייה הקתולית שמייצגת את הוותיקן בישראל, חמישה פשעי שנאה בוצעו כלפי הנצרות בשבועות האחרונים - שכוללים השחתה של אתרים קדושים ואף תקיפה של נוצרים. בתיעוד שבפתח הידיעה ניתן לראות את רגע מעצרו של החשוד.
הבוקר התקבל במשטרה דיווח על מעשה ונדליזם בקפלת ההלקאה בכנסיית התחנה השנייה בעיר העתיקה. שוטרים הגיעו לזירה ביחד עם לוחמי מג"ב, ובסיוע מאבטח של הכנסייה עצרו את התייר האמריקני, גבר בשנות ה-40 לחייו, שהשחית ושבר את הפסל בכנסייה. החשוד נלקח לחקירה והמשטרה בודקת אם הוא לוקה בנפשו.
3 צפייה בגלריה
הפסלים
הפסלים
הפסל של ישו שהושחת
(צילום: עיריית ירושלים)
3 צפייה בגלריה
הפסלים
הפסלים
"התפרע, הפיל את הפסל של ישו והשחית את פניו". הפסל על הרצפה
(צילום: עיריית ירושלים)
הכנסייה הקתולית קוסטודיה דה טרה סנטה, ששומרת על המקומות הקדושים לנצרות בישראל מטעם הוותיקן, מסרה כי היא "רואה בחומרה פשע שנאה זה, המצטרף לשורה של התקפות המכוונות כולן נגד הציבור הנוצרי בישראל ואשר התרחשו בחודש האחרון".
"היום ב-8:30 בבוקר הגיע יהודי-דתי אמריקני אל כנסיית ההלקאה, שהיא התחנה הראשונה בוויה דולורוזה בעיר העתיקה בירושלים", נמסר מכנסיית קוסטודיה דה טרה סנטה. "האיש נכנס לכנסייה והתחיל להתפרע, הפיל את הפסל של ישו והשחית את הפנים של הפסל. עובדים במקום מנעו מהתוקף להמשיך במעשיו והמשטרה הגיעה למקום ועצרה אותו".
3 צפייה בגלריה
הפסלים
הפסלים
העמדה שבה הוצב הפסל לפני שהופל בקפלת ההלקאה בירושלים
(צילום: עיריית ירושלים)
לדברי הכנסייה, זה המקרה החמישי בשבועות האחרונים שבו יהודים ביצעו פשע שנאה כלפי הנצרות. "רק בשבוע שעבר הותקפו תיירים על ידי קבוצה של יהודים דתיים שנכנסו לרובע הנוצרי דרך השער החדש. הם זרקו כסאות ושולחנות והתפרעו במקום, שנמצא בצמידות למנזר הראשי של הקוסטודיה ולפטריארכיה הלטינית. לפני כשבועיים הושחת בית קברות נוצרי בירושלים, רוססו כתובות נאצה 'מוות לנוצרים' על קירות מנזר ברובע הארמני והושחת ציוד במרכז המארוני במעלות".
עוד נמסר מהכנסייה: "אנו עוקבים בדאגה אחר שרשרת אירועים חמורים אלה כלפי הקהילה הנוצרית בישראל. אין זה מקרה שהשיח האלים בציבור הישראלי מתורגם גם למעשים חמורים כאלה. אנו מצפים ודורשים מממשלת ישראל ומגורמי אכיפת החוק לפעול בנחישות למיגור תופעות קשות אלה".