2 צפייה בגלריה
מטוסי הF15 ליוו שני מפציצים אמריקניים ומטוס תדלוק אמריקאי שטסו מעל ישראל בדרכם מהמפרץ
מטוסי הF15 ליוו שני מפציצים אמריקניים ומטוס תדלוק אמריקאי שטסו מעל ישראל בדרכם מהמפרץ
מטוסי קרב ישראליים מלווים מטוס אמריקני
(צילום: דובר צה"ל)
בזמן שישראל מהלכת בין הטיפות בין רוסיה, שמאפשרת את התקיפות האוויריות בסוריה, לאוקראינה המופגזת, ראש הממשלה נפתלי בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי ייפגשו מחר עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב שיגיע לביקור בזק לישראל.
ל-ynet נודע הערב (שלישי) כי הגנרל קנת מקנזי הקדים את ביקורו שתוכנן לעוד כמה שבועות, כדי לדון עם בנט וכוכבי על הידוק שיתוף הפעולה בין הצבאות ועל סוגיות של תיאום מבצעי בכל הנוגע לפעילות צה"ל בשטח פיקוד המרכז, שכולל גם את לבנון, סוריה ואיראן.
2 צפייה בגלריה
הגנרל מקנזי מודיע על השלמת נסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן
הגנרל מקנזי מודיע על השלמת נסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן
הגנרל מקנזי
(צילום: EPA)

בתקופה האחרונה צה"ל הגביר שיתוף הפעולה עם הצבא האמריקני, ורק השבוע הסתיים תרגיל מיוחד של שני חילות האוויר למניעת חדירת כלי טיס בלתי מאויישים, לאחר האירועים האחרונים שבהם חדרו כמה כלי טיס בלתי מאוישים מלבנון ומסוריה, ובעקבות תקיפה איראנית של בסיס אמריקני בעיראק ושל יעדים נוספים באיחוד האמירויות. שיתוף הפעולה עם ישראל, שמחזיקה ביכולות מתקדמות בתחום סיכול חדירות המל"טים, נועד כדי לסכול חדירות באמצעות מכ"מים שפרוסים בכמה מדינות באזור.
הגנרל מקנזי הביע לאחרונה את דאגתו מהיכולות ההולכות וגדלות של הטילים והמל"טים של איראן, ולדבריו, בטהרן התחילו בייצור ובאספקה המונית של רחפנים בעקבות הכשלים וכישלון הברחת טילים ונשק כבד לתומכיה במזרח התיכון. בין שאר הסיבות לשינוי האסטרטגיה נמצא גם המחיר הנמוך של הייצור ועוצמת ההשמדה הגבוהה יותר של המל"טים. מקנזי הדגיש כי מכיוון שמל"טים יכולים לפגוע במטרה אחר "עקיפות" רבות, קשה לזהות מהיכן הם יוצאים לדרך.