מחווה מרגשת בירושלים: בצל המתיחות הביטחונית וגל הפיגועים שאירע במדינה בשבועות האחרונים, ילדי ירושלים הוכיחו שאפשר גם אחרת. ילדים משכונת בית צפאפא בדרום העיר פרסמו סרטון שבו איחלו "פסח שמח", בעוד ילדי בית הספר הגימנסיה השיבו להם בסרטון משלהם: "רמדאן כרים".
במסגרת פעילות ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" של תנועת דרור ישראל פועלות בירושלים כמה קבוצות ספורט של ילדים. ילדים ערבים מקבוצת כדורסל בבית צפאפא החליטו בסיום האימון שקיימו לרכך מעט את המתיחות ולברך את שכניהם היהודים. ביחד עם מאמן הקבוצה אלעד ליפשיץ והאחראי על הקבוצה מועטאז חוסיין, הם צילמו סרטון קצר שבו בירכו את הקבוצות היהודיות מתנועת החלוץ ב "חג פסח שמח".
הסרטון, שריגש בני נוער רבים בתנועת החלוץ ברחבי הארץ, נגע במיוחד בקבוצה מבית הספר הגימנסיה העברית בירושלים, שצילמה סרטון משלה שבו בירכו ב"רמדאן כרים", ואף החזיקו שלט עם כיתוב זה.
1 צפייה בגלריה
ילדי בית צפאפא איחלו 'פסח שמח', בגימנסיה השיבו: רמאדן כרים!
ילדי בית צפאפא איחלו 'פסח שמח', בגימנסיה השיבו: רמאדן כרים!
ילדי הגימנסיה בירושלים מברכים: "רמדאן כרים"
(צילום: החלוץ, חינוך דרך ספורט)
"בקבוצה שלנו אנחנו תמיד אומרים שאין מקום לגזענות, על המגרש כולנו שחקנים", סיפרה כרמל חטיב, נערה מבית צפאפא שמשתתפת בפרויקט. "כיף לי להיפגש עם החברה היהודית ויש לי חברים חדשים מהפרויקט. חג פסח שמח ורמדאן כרים לכולם".
בארגון החלוץ, שמתמחה בספורט חברתי לילדים ולנוער, ציינו כי הפרויקט השנתי שלו הוא לקידום סובלנות ושוויון בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית. "אותנו זה לא מפתיע, אך בהחלט משמח שהפעילות מחלחלת ומולידה מחוות יפות מסוג זה, הבאות מתוך רצון טוב ואכפתיות של הילדים מהסובבים אותם", אמר עומר ליבנת, מייסד ומוביל הארגון.
קבוצת הילדים מבית צפאפא כוללת 10 בנים ו-15 בנות. "כשיצאנו לדרך עם הפרויקט דמיינו איך המפגש דרך ספורט מצליח ליצור שפה משותפת בין בני הנוער", אמר הראל סטרייבסקי, מנהל החממה החברתית לנוער במנהל קהילתי גינות העיר. "אנו רואים איך המשחק המשותף הפך לדבר טבעי ומחבר בין המתאמנים. החודש האחרון היה קשה, והיוזמה של הנערים לברך אחד את השני היא בדיוק התוצאה שכיוונו לה כשהתחלנו את הפרויקט. מאחורי כל השיח הפוליטי והאלימות יש בני נוער שפשוט רוצים לחיות, לחגוג חגים ולשחק".