"לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים" - כך אמרה היום (ראשון) חברת הכנסת אימאן חטיב-יאסין מרע"מ בריאיון לערוץ הכנסת. עם זאת, הוסיפה הח"כית: "אם זה קרה - זה מביש". חבריה למפלגה התכנסו לנוכח אמירותיה ודורשים ממנה להתפטר בעקבות הדברים.

חטיב-יאסין לא נכחה בשבוע שעבר בהקרנה לחברי כנסת של הסרט שהכין דובר צה"ל על אירועי הזוועה ב-7 באוקטובר. יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס, שצפה בסרט, התבטא מאז הטבח בגנות חמאס ונגד המעשים. היום הוא אמר לאחר טענותיה של חטיב-יאסין: "הזדעזעתי לשמוע את דבריה. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האיסלאמית. רע"מ מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם, ערבים ויהודים כאחד".
בריאיון הודתה חברת הכנסת מרע"מ כי היא לא ראתה את הסרטון שהציג דובר צה"ל בין היתר בכנסת, ובו מראות קשים מאוד שצולמו ביישובי העוטף, לאחר הטבח שביצעו מחבלי חמאס. "אני לא יכולה לצפות", היא אמרה. "שמעתי ממקור ראשון, שלושה חברים במפלגה שלי נכנסו וראו את הסרט. ישבנו אתמול ודיברנו מה היה בסרט. אני לא פותחת סרטונים כאלה כי זה גורם לעוד כאב".
הכותרת
חולם על בתים בלי ממ"ד | היום שאחרי המלחמה עפ"י חיים ילין
20:38
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס בהצהרה לעיתונות מטירה
מנסור עבאס בהצהרה לעיתונות מטירה
"הזדעזעתי לשמוע את דבריה". יו"ר רע"מ מנסור עבאס
(צילום: באדיבות חדשות הערב כאן 11)
לגבי הטבח שביצעו מחבלי חמאס, היא אמרה: "מה שקרה בשבילי זה לא אנושי. ואני כאישה דתייה ומוסלמית - הדבר נוגד את הדברים של האסלאם, גם בזמן מלחמה. אבל אי אפשר להתעלם ממה שהיה לפני. אבל זה לא מצדיק".
שר המשפטים יריב לוין הגיב לדברים, ואמר: "הזדעזעתי מדבריה החמורים של ח"כ אימאן חטיב יאסין, שיש בהם משום הכחשה של הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. כבר לפני מספר ימים, עוד בטרם הדברים של ח"כ חטיב יאסין, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד המשפטים לגבש הצעת חוק שתאסור את הכחשת הטבח ותקבע ענישה מחמירה למי שיעשה כן".
2 צפייה בגלריה
קיבוץ בארי לאחר הטבח
קיבוץ בארי לאחר הטבח
קיבוץ בארי לאחר הטבח
(צילום: גדי קבלו)

נחשף לנערות שנאנסו ונרצחו: "פועלים מול פראי אדם"

דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה, אילון לוי, הפיץ לפני כשבוע עדות נוספת לאירועי השבת השחורה - של פרמדיק שחווה אירוע מחריד בבית בקיבוץ בארי. "ראיתי שתי נערות, כשאחת שוכבת על המיטה והשנייה על הרצפה. זו שהייתה על הרצפה שכבה על הבטן, כשמכנסיה היו למטה ורגליה מפוסקות לרווחה", אמר הפרמדיק. בשלב זה הוא תיאר דברים שאי אפשר להעלות אפילו על הכתב.
"מישהו הוציא אותה להורג אחרי שאנס אותה, וירה בה בראשה כשהיא מתבוססת בדמה", המשיך הפרמדיק בעדותו. "זו הייתה הפעם הראשונה שבעצם אתה מקבל את הסטירה הזאת, שאתה מבין שאנחנו לא פועלים נגד ארגון טרור, אנחנו מנהלים מלחמה נגד פראי אדם".
בשבוע שעבר הוזמנו 56 חברי הכנסת לצפות בסרט שהכין דובר צה"ל על אירועי הזוועה ב-7 באוקטובר יצאו מהאולם מפורקים ובוכים - רבים מהם לא שרדו את הצפייה עד הסוף. חברי הכנסת שנכחו באולם סיפרו כי מי שרתח באולם היה ח"כ אלמוג כהן, שבימים הראשונים למלחמה נלחם יחד עם חבריו במילואים.
הוא צעק באולם: "נקמה" וקריאות נוספות כמי שלא מאמין שהזוועות התרחשו באמת. "העיניים לא יכולות לתפוס וגם הראש לא", אמר ח"כ כהן, שיצא אחרי 15 דקות. "התמונות של תינוקות בגיל של הבן שלי פירקו אותי. יצאתי החוצה באמצע, שבור. לא מסוגל לראות ולתפוס את מה שקרה לנו".