איסמעיל אבו עומר, כתב של הרשת הקטארית "אל-ג'זירה", שתיעד את טבח חמאס בניר עוז ב-7 באוקטובר, נפגע אתמול (שלישי) בתקיפת כטב"ם מצפון לרפיח שבדרום רצועת עזה עם הצלם שאיתו עבד, אחמד מטר. השניים נפצעו קשה, דקות ספורות אחרי שאבו עומר עלה לשידור חי ב"אל-ג'זירה", ודיווח שכוחות צה"ל תקפו אזרחים באזור שבו היה.

1 צפייה בגלריה
איסמעיל אבו עומר בבית החולים
איסמעיל אבו עומר בבית החולים
אבו עומר מטופל בבית החולים. דיווח על תקיפות צה"ל ואיבד את רגלו
אבו עומר, שרגלו נקטעה, הגיע כאמור עם מחבלי חמאס לקיבוץ ניר עוז ותיעד את הזוועות. הוא אף שיתף סרטון שבו הוא נשמע אומר: "החברים התקדמו 'מאשאללה' שאלוהים יברך". "כתב" הרשת הקטארית הוא לא היחיד ששידר לעולם את אירועי 7 באוקטובר, מספר רב של "כתבים" שיתפו פעולה עם ארגוני הטרור כדי לתעד אותם ולהפיץ את הזוועות.
אחד מהם הוא מות'נא נג'אר, שהצטרף למחבלים ב-7 באוקטובר ודיווח מקיבוץ ניר עוז, הוא אף צילם את חטיפת משפחת ביבס והתגאה בכך. צה"ל תקף את ביתו במהלך המלחמה ובימים אלו הוא עובר בין דירות מסתור וממשיך לשדר לעולם. ה"כתב" העזתי אחמד נג'אר, תיעד כמה מהחטיפות עם מחבלי נוחבה, שידר מיישובי העוטף וצילם סרטונים קשים והפיץ עם חתימתו.

שלשום דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, פרסם כי במהלך פעילות של כוחות צה"ל באחד הבסיסים של חמאס בצפון רצועת עזה, נמצא מחשב נייד ששייך ל"עיתונאי" ברשת "אל-ג'זירה" מוחמד ושאח - ובו תמונות וחומרים מודיעיניים שקושרים אותו לחמאס. "מהממצאים במחשב נראה שבנוסף לתפקידו כ'עיתונאי', מוחמד, יליד 1986 מאל-בורייג', הוא פעיל צבאי בכיר במערך טילי הנ"ט של חמאס, ובסוף 2022 עבר לעבוד במחקר ופיתוח של נשק אווירי עבור ארגון הטרור", כתב אדרעי ברשת X. הוא הוסיף כי "ניתוח מודיעיני שבוצע במחשב שנמצא לפני כמה שבועות כולל תמונות הקושרות אותו לפעילותו בחמאס. מעניין איזה פרטים נוספים על 'עיתונאים' נוספים נגלה בעתיד הקרוב".
בתחילת החודש שעבר שני "עיתונאים" בשם חמזה אל-דחדוח ומוסטפא תוריא נהרגו בתקיפה של צה"ל באזור רפיח. בצה"ל ציינו כי מידע מודיעיני הוכיח כי השניים פעילים בארגוני טרור ברצועת עזה, שלקחו חלק בקידום פעולות טרור נגד כוחות הצבא. לפי דובר צה"ל, שני פעילי הטרור הפעילו לפני החיסול רחפנים באופן שיצר איום ממשי על כוחות צה"ל. בתגובה, החיילים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת המחבלים שהיו אחראים על הפעלתם. אחד מהם הוא בנו של ראש לשכת "אל-ג'זירה" בעזה, וואיל דחדוח, שלא פעם צולם עם יחיא סינוואר.