פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) כתב אישום נגד שני בני אדם בגין שוד בנסיבות מחמירות של ניצולת שואה בת 92 מבאר שבע. לפי האישום, חיים בן נעים (36) ושמעון לוי (57) הגיעו בתחילת חודש מרץ לביתה של הקשישה סמוך לשעה שבע בערב כשהם רעולי פנים. הם פתחו את דלת ביתה ודרשו ממנה כסף, ואף איימו: "אם לא תשתקי, נהרוג אותך". לאחר מכן, הם כפתו את ידיה ורגליה, היכו אותה והפילו אותה לרצפה.
2 צפייה בגלריה
הקשישה לאחר התקיפה
הקשישה לאחר התקיפה
הקשישה לאחר השוד. "למה אישה בת 92 חייבת לחוות כזו אלימות?"
(באדיבות המשפחה )
השניים שדדו שקית שהייתה מתחת למיטה ובה כעשרת אלפים שקלים, והלכו. הקשישה נותרה כפותה ושרועה על הרצפה במשך שעות, עד שהצליחה לשחרר את עצמה באמצע הלילה.
כתב האישום כולל גם סעיפים של איומים וניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, לאחר שבן נעים ניסה לדקור במספריים שוטר שהגיע לעצור אותו. הפרקליטות הגישה גם בקשה לעצור אותם עד תום ההליכים והיא תידון בהמשך.
2 צפייה בגלריה
הקשישה לאחר התקיפה
הקשישה לאחר התקיפה
הקשישה לאחר השוד. "קשרו אותה בצורה אכזרית, עד היום יש לה חתכים בידיים"
(באדיבות המשפחה )
בתה של הקשישה שחזרה את אירועי השוד, ואמרה כי "אימא יצאה החוצה לתלות איזה בגד ושכחה לסגור את השער. היא נכנסה פנימה, והם תקפו אותה. הם דחפו לה סמרטוט לפה וכל הזמן שאלו אותה איפה הכסף. גם כשאמרה להם איפה הוא, הם המשיכו להרביץ לה".
הבת סיפרה גם על הרגעים בהם גילתה מה קרה לאמה: "היא הרימה אליי טלפון בשעה שלוש וארבעים, אבל אמרה רק 'בלגן, בלגן', וחשבתי שהיה לה חלום. בשעה שבע התקשרתי אליה שוב, והיא התעשתה וסיפרה שנכנסו אליה שני שודדים. טסתי אליה, וכשהגעתי חשכו עיניי. מצאתי אותה רועדת, וחבולה בפנים ובידיים. קשרו אותה בצורה אכזרית, ועד היום יש לה חתכים בידיים".
לדברי הבת, מאז השוד שתיהן סובלות מסיוטים. "אימא עדיין מבולבלת ואני שומרת עליה. היא זוכרת הכול ולא ישנה טוב ולא אוכלת טוב. היא חוזרת שוב ושוב על המקרה, וכשאני שומעת אותה אני מתחילה לבכות", אמרה הבת, והוסיפה כי "המצב שלה ממש הידרדר ואנחנו נאלצים לעשות הכול עבורה. שוחחתי עם העובדת הסוציאלית והיא אמרה שהיא כאילו חזרה לגיל 3. למה אישה בת 92 חייבת לחוות כזו אלימות? למה לתקוף אותה בצורה כה אכזרית? היא אמרה שהם היו יותר גרועים מהנאצים".

אחד הנאשמים הפליל את חברו

המשטרה הבחינה בנאשמים בצילומי מצלמות האבטחה באזור ועצרה לחקירה את בן נעים ואדם נוסף, ששוחרר לאחר מכן. בן נעים הודה במיוחס לו והפליל את לוי, שנעצר גם הוא. רס"ר מאור מעתוק, ראש צוות החקירה, אמר כי "אני הרבה שנים במקצוע ועוד לא נתקלתי בכזו אכזריות. הדיווח המהיר למשטרה אפשר לנו לעצור במהירות את הנאשמים. מעבר להיבט המקצועי, היה כאן גם פן ערכי ומוסרי של צוות החוקרים".
שני הנאשמים הם בעלי עבר פלילי קודם. לוי ביצע בעבר עבירות של אלימות, גניבה וסמים. לבן נעים יש שורה רבה של הרשעות בעבירות פריצה, תקיפה ואיומים. באחד התיקים האחרונים שבהם הורשע בן חיים בפריצה לבית כנסת וגניבה ביולי 2021 , הוא נידון ל-10 חודשי מאסר בפועל. הוא אמר אז כי "הנסיבות הרפואיות גרמו לי לגנוב, אני מצטער. בדרך כלל אני לא מתעסק בדברים כאלה ואני יודע לשלם על מה שעשיתי. אני מקווה שלא אחזור על זה".