1 צפייה בגלריה
עומר ברלב במליאת הכנסת
עומר ברלב במליאת הכנסת
עומר ברלב במליאת הכנסת
(צילום: יואב דודקביץ', מתוך אתר יזכור)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב חשף הבוקר (שלישי) את מה ש-38 שנה נאסר לפרסום: במבצע חשאי שנערך בעומק סוריה דצמבר 1984 נפל אחד מפקודיו לשעבר, סמ"ר ברק שרעבי, שעד היום מקום נפילתו נשמר בסודיות. לאחר שדבריו נאמרו בריאיון בכאן ב' דרשה הצנזורה להסיר את הפרסום - אך בהמשך הסכימה לציין את המקום שבו אירעה הפעולה החשאית.
שרעבי, לפי עמוד ההנצחה באתר יזכור, התגייס באוקטובר 1981 לשייטת, אך לאחר מכן התנדב לסיירת מטכ"ל,. בריאיון שנערך עמם לפני כמה שנים, סיפרו הוריו כי התבשרו שנהרג בתאונת דרכים - אך בהלווייתו נכחו בכירים מאוד בצה"ל שסיפרו למשפחתו בסודיות על הפעולה שבה השתתף.
בהמשך הריאיון נשאל בר-לב על גל הטרור האחרון, והסתבך עם תשובותיו על 15 הנרצחים בפיגועים האחרונים. "אנחנו עם 15 נרצחים", אמרו המראיינים ובר-לב תיקן: "אנחנו עם 15 נרצחים לפני חודש הרמדאן וגם מאות ואלפי הרוגים ונרצחים לאורך השנים מלפני קום המדינה עד היום". הוא הוסיף כי "זה נראה לי טיפשי להיכנס לניואנסים כאלה, אבל בחודש הרמדאן לא היו נרצחים", אף כי הפיגועים באריאל ובתל אביב אירעו בעיצומו. "בחודש לפני זה היו שלושה-ארבעה פיגועי טרור מאוד קשים נגד אזרחי מדינת ישראל, ומשטרת ישראל מצאה את עצמה חוצצת בגופה, כולל הרוגים שהיו לנו, בין אותם טרוריסטים לבין אזרחי מדינת ישראל".