בעלה לשעבר של רבאב אבו סיאם, שנרצחה בשבוע שעבר ביריות בחצר הוריה בלוד, נעצר היום (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שחזר מחוץ לארץ. המשטרה מתכוונת להביא אותו לדיון בהארכת מעצרו, אך סעיף החשד נגדו - כמו שאר פרטי החקירה - חוסה תחת צו איסור פרסום.
בשל האיומים על חייה מבן הזוג לשעבר, התגוררה רבאב אצל אחותה בבאר שבע, אך חזרה באותו ערב ללוד בשל הגעגועים לשלוש בנותיה - שחזו ברצח אמן. "המשטרה לקחה אותה בעבר לבית המשפט, רצו לעצור אותה כדי להגן עליה", סיפר אז גורם במשטרה ל-ynet. "השופט הסביר שאין לו סמכות לעצור אותה". לדברי הגורם המשטרתי, שמעורה בפרטי המקרה, "זה רצח מוזמן ומתוזמן. מדובר במקרה רצח מקצועי. הובהר לה לא מעט שהיא בסיכון ממשי וקונקרטי".
1 צפייה בגלריה
רבאב אבו סיאם עם ילדיה
רבאב אבו סיאם עם ילדיה
רבאב אבו סיאם עם בנותיה
גורם בכיר אחר שטיפל באבו סיאם סיפר ל-ynet כי "היה ברור שהיא בסיכון גבוה מאוד. המטרה בלקחת אותה לבית המשפט הייתה להגן עליה. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים, היא סירבה להגיע לפגישות ברווחה. המשטרה הייתה מאוד אקטיבית, אספה מידע ואמרה לה שהיא בסיכון. התקיימו שמונה הערכות ברמה מרחבית".
לדברי הגורם, "היה הליך משפטי על המזונות והיא בשלב מסוים רצתה לוותר כדי לפתור את הכול. היה לה סכסוך גירושים קשה, היא לא התרכזה בהכפשות. במצבים מסוימים הילדות היו אצל האבא, והיא דאגה להן. היא הייתה אישה מרשימה וכריזמטית, היה לה אכפת בעיקר מהילדות שלה".