שוטר תועד אתמול (יום א') מאיים לתקוף באלימות נהג מונית פלסטיני, תושב הכפר ברטעה שבוואדי-ערה, ואמר כי אם לא ייצא מרכבו - הוא ישתמש באקדח טייזר נגדו. "אני אתקע לך את זה בתוך העין", אמר לו השוטר, שעצר את הרכב סמוך למחסום ברטעה.
בתיעוד, שצולם על ידי אדם שנסע במונית, נראים שני שוטרים מדברים עם הנוסעים שיושבים בחלק האחורי שלה, כשאחד השוטרים אומר: "מיליון פעם הזהרתי אותו לא לעצור פה". יוסף מרעי, נהג המונית, נראה צועק על השוטרים ובשלב מסוים אמר שהשוטר "מדבר כמו זונה". בשלב זה השוטר התקרב לחלון של מרעי וביקש ממנו לצאת, פתח את דלת הנהג ואף ניסה למשוך אותו החוצה בכוח והפנה אצבע מאיימת כלפיו, אך הוא סירב.
4 צפייה בגלריה
 נהג המונית יוסף מרעי
 נהג המונית יוסף מרעי
"השוטר דיבר איתי בצורה אכזרית ושחצנית". מרעי
4 צפייה בגלריה
תיעוד של שוטר מאיים על נהג מונית עם טייזר מפני שלא עטה מסכה
תיעוד של שוטר מאיים על נהג מונית עם טייזר מפני שלא עטה מסכה
אקדח הטייזר
העניינים התלהטו, והשוטר נשמע אומר למרעי: "תצא או שאני אזיין אותך, אני אביא לך מכות, אני אעצור אותך". מרעי בתגובה צעק גם הוא על השוטר, שהוציא אקדח טייזר ואמר לו: "אל תעשה את התנועה הזאת אליי, או שאני אתקע לך את זה בתוך העין". לבסוף נשמע השוטר אומר: "רציתי לעזור לו כמו לכולם, אבל הוא לא גבר, הוא מדבר לא יפה", וביקש ממנו שיציג בפניו מסמכים.
"אתמול נסעתי במונית, ופתאום חסמה את דרכי ניידת משטרה, כי שוטר רצה לחלק דו"חות על אי-עטיית מסכות", סיפר נהג המונית יוסף מרעי בכעס. "השוטר דיבר איתי בצורה אכזרית ושחצנית, עד כדי כך שהוא הוציא אקדח טייזר ואיים עליי שאם לא אצא מהמכונית - הוא ישים לי אותו בעין".
4 צפייה בגלריה
תיעוד של שוטר מאיים על נהג מונית עם טייזר מפני שלא עטה מסכה
תיעוד של שוטר מאיים על נהג מונית עם טייזר מפני שלא עטה מסכה
תחילת חילופי הדברים בין השוטר לנהג
מרעי סיפר כי הוא לא נענה לדרישתו של השוטר בגלל התנהגותו. "לא עשיתי את זה בגלל התנהגותו האלימה, זו הסיבה שסירבתי לצאת מהרכב בהתחלה. דרשתי שיגיעו עוד שוטרים כדי שיראו את ההתנהגות של השוטר, וזו זכותי".
"לא מבין איך שוטר מאיים בטייזר, כאילו מותר לו לעשות הכל", המשיך מרעי. "זה טוב שכל המקרה תועד, אחרת היו תופרים לי תיק חמור. חובה לטפל בשוטרים שלא מתנהגים עם האזרחים כפי שנדרש ובכבוד. במקום שיקללו - שידברו בנימוס, ואם הם לא לא יודעים לעשות את זה אז המקום שלהם צריך להיות בבית ולא במשטרה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בתיעוד חלקי שאינו משקף את האירוע במלואו ומתחילתו. במוקד המשטרה התקבל דיווח אודות פלסטינים שחוצים את גדר ההפרדה, סמוך לברטעה. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו במונית שעל פי החשד אספה אותם וסימנו לנהג הרכב לעצור, בתגובה החל נהג הרכב בניסיון בריחה עד שנעצר בחסימה ע"י ניידת. בעת שניגש השוטר לטפל באירוע, סרבו נוסעי הרכב להוראות השוטרים תוך שאלו מגדפים את השוטרים ומסרבים לרדת מהרכב לצורך בדיקתו. בסיום האירוע נרשם לנהג הרכב דו"ח והטיפול בעניינו יימשך. חרף האמור, התנהלות השוטר ואופן הטיפול באירוע ייבדקו".