פרשה חמורה בנהריה: ילדה בת 13 שהותקפה לפי החשד בידי חמישה נערים בני 15-13 גילתה בימים האחרונים כי המשטרה שחררה אותם ממעצר הבית - וארבעה מהם חזרו ללימודים, חלקם אף איתה באותה הכיתה.
הנערה דיווחה על האונס בתחילת החודש, לאחר שלפי החשד נסחטה בידי תלמיד בכיתה המקבילה שאמר שיפרסם תיעוד שלה איתו במצב אינטימי תוך כדי שאיים עליה. באירוע נוסף, סיפרה הנערה, בפארק לא רחוק מביתה, ביצעו בה חמשת החשודים עבירות מין חמורות, בהן אונס קבוצתי. שלושה מתוך חמשת החשודים לומדים כאמור עם הנערה בכיתה, ונער נוסף שהשתתף איתם לומד בבית ספר אחר.
אמה של הילדה, סיפרה היום (שלישי) ל-ynet כי התלמידים שוחררו בתום חקירתם לתקופה קצרה של מעצר בית, ונאסר עליהם ליצור עמה קשר. "אחרי חופשת פסח היא חזרה לבית הספר, וגילתה שהאנסים נמצאים בבית הספר ויושבים איתה בכיתה", סיפרה האם בזעם ובכאב. "הילדה שלי עברה טראומה וטרגדיה, והיא צריכה להמשיך ולראות אותם מול העיניים?".
האם סיפרה כי בבית הספר הסבירו שהם לא יכולים לקבל את שמות החשודים מהמשטרה, כך שהם לא יודעים במי מדובר. "הם חייבים להרחיק את הילדים מהבת שלי, אחרי מה שהיא עברה היא צריכה להגיע לבית הספר בביטחון", דרשה. "זה לא מתקבל על הדעת".
2 צפייה בגלריה
פוסט בפייסבוק לתמיכה בנערה שנאנסה
פוסט בפייסבוק לתמיכה בנערה שנאנסה
פוסטים לחיזוק הנערה שהופצו בנהריה
האם יצאה למאבק ציבורי בדרישה להרחיק את החשודים מבית הספר, ואחר הצהריים תתקיים הפגנה מחוץ לעיריית נהריה. "אנשים זועקים, מרימים את הכפפה ויוצאים לקרב", אמרה האם. "הם לא מוכנים לשתוק יותר ושיטאטו את המקרה הזה מתחת לשטיח".
במקביל החל ברשתות החברתיות קמפיין לחיזוקה של הילדה, כאשר מאות מתושבי נהריה ומכריהם שיתפו פוסט ובו המשפט "את לא לבד". האם הוסיפה כי "אני מצפה שהצדק ייעשה. שהילדים יעמדו לדין וימצו איתם את הדין. שיהיה חוק במדינה, וענישה. לא רק שיקום וטיפול. אבל עד שזה יקרה - הדרישה שלי היא שהילדה לא תצטרך להיפגש איתם בבית הספר".
עורכת הדין סנדי פרנץ אלקבץ, המייצגת את המשפחה, אמרה כי "מדובר בפרשת אונס קבוצתי מזעזעת. לא ייתכן שבמדינה מתוקנת בשנת 2022 החשודים במעשה יחזרו לספסל הלימודים כאילו כלום לא קרה, ועוד באותה כיתה עם הנפגעת. יתרה מכך, לא ניתן שמקרה נוראי שכזה ירד מסדר היום עד להגשת כתבי אישום חמורים כנגד החשודים ועד שימוצה עימם הדין".
במשטרה אמרו כי החשודים הכחישו את המיוחס להם, ושוחררו בתום חקירתם לחמישה ימי מעצר בית. כמו כן נאסר עליה ליצור קשר עם המתלוננת למשך 30 יום. במשטרה אישרו כי לא עדכנו את בית הספר בזהות החשודים, וכן ציינו – לשאלת ynet – כי התיק עדיין לא הועבר לפרקליטות.
עורכת הדין סנדי פרנץ אלקבץעורכת הדין סנדי פרנץ אלקבץ
ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הפרידו בין הנערה לחשודים, אם כי הם ממשיכים ללמוד באותו בית ספר. "בית הספר שם לנגד עיניו בראש ובראשונה את טובת התלמידה והוא פועל ליצירת מעטפת חינוכית רגשית בעבורה, בליווי של יועצים חינוכיים ופסיכולוגים חינוכיים.
"בד בבד, תחת אילוצי חקירת המשטרה, פעלו המחוז יחד עם בית הספר ליצור הפרדה בין התלמידה לתלמידים. מנהלת המחוז עומדת בקשר צמוד עם המשטרה ועוקבת אחר ממצאי החקירה. המשרד ובית הספר יפעלו בהתאם וכפוף לממצאים".