1 צפייה בגלריה
איימן עודה נפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
איימן עודה נפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
"חסיד הכהניזם בממשלה". עודה וגוטרש
חבר הכנסת איימן עודה מחד"ש-תע"ל נפגש היום (שישי) עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, מבלי לתאם עם איש בישראל - והציג בפניו את הנתונים על מספר הנרצחים בחברה הערבית השנה. עודה טען בפני גוטרש כי ישראל לא מספקת הגנה לאזרחים הערבים, והוסיף כי הממשלה שעתידה לקום מהווה איום לחברה הערבית בישראל.
עודה טען בפני גוטרש כי שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, לא מייצג את האזרחים הערבים - ולכן "אנחנו נייצג את עצמנו". לדבריו, "נמשיך להיאבק למען מיגור האלימות בכל מקום ובכל זמן".
מטעמו של יו"ר חד"ש-תע"ל נמסר כי הוא הציג בפני גוטרש את "המשבר בחברה הערבית", וסיפר לו על 104 הנרצחים שהיו בשנת 2022. "חבר הכנסת המשיך והדגיש את האיום שניצב בפני החברה הערבית מצד הממשלה הלאומנית שעומדת לקום", נמסר. "ממשלת ישראל הנכנסת תכלול את איתמר בן גביר, חסיד הכהניזם, תנועה פוליטית גזענית, אשר הוגדרה כארגון טרור עולמי על ידי ארגונים בינלאומיים רבים, כולל משרד החוץ של ארצות הברית".

בשנים האחרונות עלה באופן עקבי מספר הנרצחים מדי שנה בחברה הערבית, ולמעשה יותר מהכפיל את עצמו מאז שנת 2014. במחצית הראשונה של שנת 2022 נראה היה שחל שיפור במצב, כשאירועי הירי בחברה הערבית פחתו וכך ירד גם מספר הנרצחים - אך בהמשך הוא זינק שוב, וכעת עומד כאמור על 104.
הממשלה, נציין, ניסתה להילחם בפשיעה בחברה הערבית, הקימה יחידה מיוחדת במשטרה לשם כך ואף הוציאה לפועל כמה מבצעים נגד עבריינים. עם תחילת הפעולות הללו אמר יואב סגלוביץ, שהופקד על המלחמה בפשיעה הזו, כי מדובר במאבק ממושך שתוצאותיו יהיו רק בטווח הארוך. במשטרה טוענים כי מלבד הפשיעה הגואה וכלי הנשק הלא-חוקיים הרבים שמוחזקים בבתים של אזרחים ערבים, אחד הגורמים למספר הנרצחים הגדול הוא גם תרבות "נקמת הדם" - שבמסגרתה בני משפחה אחת גובים את חייו של אדם אחר כנקמה על מעשים שעשו בני משפחתו. המפכ"ל שבתאי אף טען כי 90% מהמשאבים של המשטרה מופנים למאבק בפשיעה בחברה הערבית.